آمادگی ۴۳۶ نفر نیروی راهدار برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان از آمادگی کامل ۴۳۶ نفر نیروی راهدار برای مقابله با سیلاب احتمالی در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

به گزارش فردای همدان، مهرداد آهکی اظهار داشت: با توجه به بارش های چند روز اخیر و پیش بینی ادامه بارندگی ها هم اکنون ۴۳۶ نفر نیروی راهدار با استفاده از ۳۱۳ دستگاه از ماشین الات راهداری در ۲۵ راهدارخانه و نقاط مستعد سیلاب در محورهای شریانی،اصلی،فرعی و روستایی استان مستقر شده اند و مشغول پایش و کنترل آب دهی پل ها و آبروها هستند.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان افزود: تمهیدات لازم برای کنترل سیلاب های احتمالی و هدایت آبهای سطحی به خارج سطح جاده توسط عوامل راهداری انجام شده است که از جمله آن تهیه لوله های کاروگیت،تهیه باکس های بتنی، تعمیر رادیه پل ها بزرگ و تنقیه و لایروبی داهانه پل ها و آبرو می باشد.

وی ادامه داد: در سال گذشته نیز بیش از هزار و ۸۰۰ دستگاه پل و آبرو تنقیه و لایروبی شد که این اقدام نقش بسزایی در کنترل سیلاب ها،هدایت آبهای سطحی،افزایش آب گذری پل ها و جلوگیری از آسیب های شدید به ابنیه فنی راهها دارد.

آهکی یادآور شد: در محورهای استان همدان افزون بر ۹ هزار دستگاه پل و آبرو وجود دارد که در سال گذشته عملیات ثبت اطلاعات شناسنامه فنی و بازرسی پل ها و ابنیه فنی استان همدان تکمیل شده است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: انجام بازرسی های دوره­ ای، بروز رسانی آخرین وضعیت پل ها و ابنیه فنی راههای استان همدان توسط کارشناسان این اداره کل از مهم ترین برنامه­ های سال جاری است.