رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان:

برای تحقق «جهش تولید» از نخبگان کشاورزی استفاده کنیم

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه در راستای تحقق جهش تولید باید از ۴۱ کشاورز نمونه ملی استفاده کنیم چراکه نخبگان کشاورزی محسوب می‌شوند، مطرح کرد: حمایت تولید، سبب افزایش تولید محصولات با کیفیت می‌شود.

به گزارش فردای همدان، رضا بهراملو با بیان اینکه سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شد به نحوی‌که انتخاب این شعار بیانگر اهمیت توجه به تولید ملی و نقش حیاتی مشارکت همگانی مردم است، اظهار کرد: جهش تولید، رشد معمولی نیست، بنابراین باید برنامه مدون در این رابطه تدوین شود تا مشارکت مردمی نیز افزایش یابد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه سازمان جهادکشاورزی استان در سال ۱۴۰۲ موفق به کسب رتبه‌های برتر کشوری شد، به طوریکه جزو سه دستگاه برتر کشور قرار گرفت، افزود: اگرچه کمبود و کاستی‌ها در بین بود که می‌توان از این موارد در راستای اجرای هر چه بهتر برنامه‌های سال ۱۴۰۳ بهره برد.

وی با تأکید بر اینکه مجموعه بزرگ جهادکشاورزی افزایش تولید سالانه ۲.۵ درصد را در برنامه دارد، تصریح کرد: جهش تولید باید عملیاتی شود، از همین رو برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۴ در سال‌جاری محقق می‌شود.

بهراملو با تأکید بر اینکه باید از عدد تکراری تولید سالانه محصولات کشاورزی فاصله بگیریم و به تولید پنج میلیون تن محصول سالم و با کیفیت دست یابیم، خاطرنشان کرد: در راستای تحقق جهش تولید باید ایده‌های کاربردی ارائه دهیم، بنابراین اتاق فکر خروجی‌محور در سازمان جهادکشاورزی با ویژگی ثبت ایده‌ها راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه این اتاق از همکاران جهادی سازمان جهادکشاورزی، مرکز تحقیقات کشاورزی، محققان و کشاورزان صاحب‌نظر هر هفته برگزار می‌شود، افزود: پیشنهادات همچنین ایده‌ها پس از بررسی در اتاق فکر وارد عرصه عمل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در راستای تحقق جهش تولید باید از ۴۱ کشاورز نمونه ملی استفاده کنیم چراکه نخبگان کشاورزی محسوب می‌شوند، اضافه کرد: حمایت تولید، سبب افزایش تولید محصولات با کیفیت می‌شود.

بهراملو با تأکید بر اینکه توسعه صنایع کوچک روستایی نیز از برنامه‌های دیگر امسال است، یادآور شد: در این حوزه استقبال همه‌جانبه وجود دارد و باید عملیاتی شود به نحوی‌که روستاهای استان مولد و صنایع کوچک روستایی راه‌اندازی شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: با این طرح راه‌اندازی دامداری‌های کوچک روستایی ۵۰ رأسی، کشت گیاهان دارویی، صنایع تبدیلی با بُعد خانگی، تولید نان کامل، گلخانه‌های کوچک مقیاس ۳۰۰ مترمربعی و ایجاد صنایع لبنی روستایی با مشارکت مردم، روستائیان و کشاورزان در دستور کار است.

وی با تأکید بر اینکه کاهش ضایعات کشاورزی نیز از اقدامات مهم در حوزه جهش تولید است، گفت: مبارزه با سن غلات از کارهای جدی در تحقق شعار سال به شمار می‌رود.

بهراملو با اشاره به تدوین نقشه راه کشاورزی خاطرنشان کرد: برش شهرستانی نقشه راه مشخص و پایان فروردین به عنوان سند راه چاپ می‌شود.