پلمپ ۹۲ مرکز تهیه، توزیع و عرضه و فروش موادغذایی در همدان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از پلمپ ۹۲ مرکز تهیه، توزیع و عرضه و فروش موادغذایی در همدان خبر داد.

به گزارش فردای همدان، دکتر فاطمه ترکمان‌اسدی با ارائه گزارشی از برنامه سلامت نوروزی سال ۱۴۰۳ و ماه مبارک رمضان مدیریت سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی همدان از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ تا هشتم فروردین ماه سال‌جاری اظهار کرد: این برنامه از ۱۵ اسفندماه سال گذشته آغاز و تا امروز ۱۸ هزار و ۸۴۴ مورد از مراکز تهیه و توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی بازرسی شده است.

وی با اشاره به بازرسی از ۹ هزار و ۴۱۳ مرکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی حساس گفت: در این میان برای یک هزار و ۸۴۸ مرکز تهیه، توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی اخطار کتبی صادر شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه ۲۸۹ مرکز تهیه و توزیع و عرضه و فروش موادغذایی به مراجع قضایی معرفی شده است،خاطرنشان کرد: ۹۲ مرکز تهیه و توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی پلمب شده است.

وی با اشاره به بازرسی از ۵ هزار و ۷۰۵ اماکن عمومی و ۲ هزار و ۹۹۳ اماکن عمومی حساس گفت: برای ۵۶۸ مورد از اماکن اخطار کتبی صادر شده است.

دکتر ترکمان‌اسدی تعداد اماکن عمومی معرفی شده به مراجع قضایی را ۵۵ مورد عنوان کرد و گفت: ۱۴ مورد از اماکن عمومی نیز پلمب شدند.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۲۰۷ مورد بازرسی از شیرینی‌فروشی‌ها و کارگاه‌های قنادی انجام شده است افزود: از ۵۱۶ مرکز تولید، تهیه و فروش اختصاصی زولبیا، بامیه و شیرینی‌های سنتی نیز بازرسی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به بازرسی از ۲۳۴ مرکز آش و حلیم طی ایام نوروز و ماه رمضان در همدان تصریح کرد: یک‌هزار و ۶۴۷ مسجد و اماکن متبرکه نیز در رعایت موارد بهداشتی بازرسی شده‌اند.

وی تعداد موارد بازرسی مشترک با سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها و اصناف را ۸۷۷ مورد دانست و افزود: ۲۱۹ مورد با دستفروشان دوره گرد برخورد شده است.

دکتر ترکمان‌اسدی با اشاره به کشف و معدوم‌سازی ۲۹ هزار و ۹۸۹ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف گفت: ۴۲۶ مورد برنامه آموزشی به اصناف و مردم ارائه شده و در این بین ۶ هزار و ۸۷ نفر آموزش دیده‌اند.

وی با اشاره به ۱۹۰ مورد رسیدگی به شکایات مردمی و ۱۷۹ مورد سایر شکایات مردمی افزود: بازرسی از سنجش مواد غذایی با استفاده از تجهیزات پرتابل ۱۴ هزار و ۵۹۲ مورد بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان تعداد سنجش مواد غذایی با استفاده از تجهیزات پرتابل بازرسی مطابق استاندارد را یک هزار و ۵۵۳ مورد عنوان کرد و گفت: ۲۸۲ مورد نمونه‌برداری مواد غذایی و ۱۴ مورد نمونه‌برداری مواد غذایی مغایر استاندارد انجام شده و یک‌هزار و ۳۷۶ مورد از سامانه‌های آبرسانی نیز بازرسی صورت گرفته است.

وی با اشاره به ۹ هزار و ۳۰۱ مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی بیان کرد: تعداد کلر آزاد باقیمانده آب آشامیدنی مطابق استاندارد ۷ هزار و ۱۶۸ مورد، تعداد کلر آزاد باقیمانده آب آشامیدنی صفر یک‌هزار و ۲۳۲ مورد، تعداد نمونه‌برداری میکروبی از آب آشامیدنی ۵۳۷ مورد و تعداد نمونه‌برداری از آب آشامیدنی مغایر استانداردنیز در این بازه زمانی ۱۶ مورد بوده است.