جریمه نقدی، فرجام قاچاق سوخت در کبودراهنگ

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان از محکومیت یک میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت خبر داد و گفت: شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز کبودراهنگ پرونده قاچاق یک هزار و ۸۵۰ لیتر گازوئیل به ارزش ۴۲۷ میلیون ریال را بررسی کرد.

به گزارش فردای همدان، مرضیه یونسی افزود: شعبه پس از رسیدگی و با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط سوخت کشف شده متهم را به پرداخت ۸۵۴ میلیون ریال جزای نقدی معادل دو برابر ارزش سوخت محکوم کرد.

به گفته یونسی، همچنین شعبه متهم را به علت بیشتر بودن ارزش وسیله نقلیه از سوخت قاچاق به پرداخت ۴۲۷ میلیون ریال معادل ارزش سوخت و در مجموع به پرداخت یک میلیارد و ۲۸۱ میلیون ریال جزای نقدی و همچنین فک تانکر و ضبط آن محکوم کرد.

وی با بیان اینکه واحد اجرای احکام با دریافت پرونده، به وصول جریمه اقدام کرد، افزود: با گزارش مأموران یگان امداد پیرامون کشف محموله قاچاق جاساز از یک کامیونت، پرونده این تخلف برای بررسی به تعزیرات حکومتی ارسال شده بود.

جریمه پنج میلیارد ریالی دو نانوایی متخلف در تویسرکان

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان در ادامه از محکومیت دو نانوایی برای عرضه خارج از شبکه ۱۵۵۰ کیسه آرد یارانه‌ای خبر داد و گفت: پرونده عرضه خارج از شبکه آرد یارانه‌ای دو نانوایی در شعبه اول بدوی شهرستان تویسرکان رسیدگی شد.

وی تصریح کرد: پرونده یک نانوایی به علت عرضه ۸۳۰ کیسه آرد یارانه‌ای خارج از شبکه به ارزش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال رسیدگی شد و شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، تخلف را محرز و علاوه بر الزام عرضه کالا در شبکه توزیع، متخلف را به پرداخت مبلغ سه میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

یونسی افزود: شعبه مذکور، پرونده نانوای دیگری که اقدام به عرضه خارج از شبکه ۷۲۰ کیسه آرد یارانه‌ای کرده بود، رسیدگی کرد و با احراز تخلف، متهم به پرداخت دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تعزیرات حکومتی همدان، به گفته یونسی، اداره جهادکشاورزی شهرستان تویسرکان گزارش تخلف دو نانوا را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کرده بود.