رونمایی از ۱۴ هزار کتاب به نیابت ۸۰۰۰ شهید استان به همدان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان اعلام کرد: امروز ۱۴ هزار کتاب رونمایی شده، این یعنی ۱۴ هزار فکر، ۱۴ هزار ذوق و هنر و ۱۴ هزار اندیشه است که باید با آنها زندگی کرد و از آنها آموخت البته در اینجا اعلام می‌کنم که این اتفاق مبارک بعد از ۲۰ سال به نیابت از ۸۰۰۰ شهید استان همدان شکل گرفته و با نام و یاد شهدای استان گره خورده است.

به گزارش فردای همدان، معصومه ابراهیمی‌هژیر در آیین رونمایی و توزیع از ۱۴ هزار کتاب، اسباب بازی و سرگرمی کانون پرورش فکری به مراکز کانون سراسر استان همدان، گفت: یک خبر خوب برای بچه‌های استان دارم. امروز ساعت کانون به وقت کتابخوانی کوک می‌شود.

وی افزود: کودکان و نوجوانان عزیز پرورش فکر و اندیشه به یک مسیر نیاز دارند و آن مسیر دانایی است که در کتابخانه های کانون پرورش فکری انجام می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان تصریح کرد: فرزندان من دانایی حاصل نمی‌شود مگر اینکه بر روی بال‌های کتاب بنشینیم و برویم به دنیای نویسنده آن کتاب و بخوانیم و بخوانیم.

وی ادامه داد: امروز ۱۴ هزار کتاب آمده این یعنی ۱۴ هزار فکر، ۱۴ هزار ذوق و هنر و ۱۴ هزار اندیشه است که باید با آنها زندگی کرد و از آنها آموخت البته در اینجا اعلام می‌کنم که این اتفاق مبارک بعد از ۲۰ سال به نیابت از ۸۰۰۰ شهید استان همدان شکل گرفته و با نام و یاد شهدای استان گره خورده است.

ابراهیمی‌هژیر خطاب به کودکان و جوانان بیان کرد: رهبر ما امام خامنه ای خیلی حواسشان به بچه ها هست و تأکید به کتابخوانی بچه ها از سنین پایین دارند و به گفته ایشان دوره نوجوانی برای مطالعه و یاد گرفتن دوره خیلی خوبی است، یک دوره طلایی است. حضرت آقا بهترین کتاب‌ها را کتاب‌هایی می‌دانند که انسان را به سمت خداوند و ارزش‌های والا و انقلابی هدایت کند.

وی افزود: در میان این ۱۴ هزار کتاب که قرار است به ۴۴ کتابخانه در سراسر استان برود، کتاب‌هایی از زندگینامه نامداران ایران زمین به زبان کودک و نوجوان مانند شهید چمران، آیت الله بهجت، طاهره صفارزاده و … هست که آثار ارزشمندی هستند و سفارش می‌کنم که بچه ها آنها را بخوانند تا با بزرگان و دانشمندان در حوزه های دین، شهادت، اندیشه و هنر و … ایران زمین آشنا شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در پایان گفت: به شما کودکان و نوجوانان عزیز می‌گویم که از همین سنین پایین به مطالعه خود نظم بدهید، یک برنامه مطالعاتی داشته باشید و خودتان را وادار به مطالعه کنید، عادت کنید و وقتی بزرگتر شدید آثار مطالعه را در زندگی شخصی و اجتماعی خودتان خواهید دید.