دانشگاه علوم پزشکی همدان در رویداد استانی جوانی جمعیت در چهار بخش حائز رتبه برتر شد

در آیین اختتامیه رویداد ملی جوانی جمعیت، با اعلام دبیرخانه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان همدان، دانشگاه علوم پزشکی در چهار بخش حائز رتبه برتر شد.

به گزارش فردای همدان، آیین اختتامیه رویداد ملی جوانی جمعیت با حضور حجت‌الاسلام گودرزی؛ دبیر جایزه ملی جوانی کشور، مسئولین استان و دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد و برگزیدگان رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت استان همدان در هفت بخش معرفی شدند.
 
در این مراسم، دانشگاه علوم‌پزشکی همدان به‌عنوان دستگاه برتر در زمینه فعالیت در حوزه جوانی جمعیت در استان معرفی و تجلیل شد.
 
در حوزه مدیران نمونه فعال نیز دکتر فاطمه ترکمان‌اسدی معاون بهداشتی دانشگاه، جایگاه مدیر نمونه استان در زمینه جوانی جمعیت را به خود اختصاص داد. 
 
همچنین در بخش نخبگان، دکتر مرضیه اتوگرا عضو هیئت علمی دانشگاه صاحب رتبه برتر شد و از دکتر محدثه شکری‌پور در حوزه مشاوران و فعالان جوانی جمعیت تقدیر به عمل آمد. 
 
دکتر حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در این مراسم ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در حوزه جوانی جمعیت اظهار کرد: اقدامات مهم و موثری در استان صورت گرفته که امیدوار هستیم نتایج اثربخش و ملموسی در جوانی جمعیت استان داشته باشد.‌
 
وی افزود: حوزه سلامت از حوزه‌های فعال و پر تکاپو در استان همدان است که برنامه‌ریزی‌های متعددی در افزایش ظرفیت‌ها از جمله احداث بیمارستان هزار تختخوابی، افتتاح بیمارستان اکباتان و مرکز جامع سرطان در آن جای دارد. 
 
دکتر حاجی بابایی با تأکید بر لزوم همراهی و مشارکت در اشاعه امید و فرهنگ‌سازی در حوزه جوانی جمعیت گفت: لازم است در این راستا علاوه بر هم‌افزایی و مشارکت روزافزون، رویکردهای نوین و موثر در مسیر وارد عملکرد دستگاه‌ها و گروه‌های مختلف مردم شود. 
 
استاندار همدان نیز در این همایش، جمعیت را از جمله مولفه‌های مهم اقتدار و امنیت کشورها دانست و اظهار کرد: در دهه شصت، رشد جمعیتی مطلوبی در کشور حاصل شد اما در سال‌های بعد دچار افول شدیم و البته بازگشت به شرایط مطلوب جمعیتی نیازمند ایجاد باورمندی در جامعه است. 
 
دکتر قاسمی‌فرزاد ادامه داد: اموزش و پرورش از طریق دانش‌آموزان و والدین آنها در تقویت این باور جمعیتی و تببین بحران و تقویت دین‌باوری، مردم‌باوری، حب وطن و… نقش موثری دارد که باید اهتمام بیشتری در این خصوص داشته باشد. 
 
وی اقدامات فعالین حوزه جمعیت را گام‌های ارزشمند الهی دانست و افزود: این اقدامات چه در بخش نخبگان چه در حوزه مدیران و چه دستگاههای اجرایی و گروه‌های مردمی علاوه بر اثرگذاری در جامعه در پیشگاه الهی مستوجب تقدیر و اجر الهی است. 
 
در پایان این مراسم از برگزیدگان این رویداد ملی با اهدای لوح و هدیه قدردانی به عمل آمد.