رونمایی از لوگوی جام جهانی ۲۰۲۶ + تصاویر

از لوگوی بیست‌وسومین دوره مسابقات جام جهانی فوتبال رونمایی شد.

در حالی که به آغاز مسابقات جام جهانی 2026 سه سال باقی مانده، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) با مشارکت میزبانان بیست‌وسومین دوره این رقابت‌ها یعنی آمریکا، کانادا و مکزیک امروز (پنجشنبه – به وقت تهران) از لوگوی رسمی این مسابقات در شهر لس‌آنجلس واقع در ایالت کالیفرنیای آمریکا رونمایی کرد؛ لوگویی که بسیار ساده است و اعداد «2» و «6» به همراه جام قهرمانی این تورنمنت معتبر در آن دیده می‌شود. لوگوی جام جهانی 2026 توسط رونالدو نازاریو اسطوره فوتبال برزیل در این مراسم رونمایی شد، کسی که با سلسائو قهرمانی در جام‌های جهانی 1994 و 2002 را تجربه کرده است.

جانی اینفانتینو رئیس فیفا در این مراسم گفت: “ما 26 هستیم” یک شعار است. این لحظه‌ای است که سه کشور و یک قاره به طور جمعی می‌گویند “ما متحد هستیم تا از جهان استقبال کنیم و بزرگترین، بهترین و جامع‌ترین جام جهانی فیفا را برگزار کنیم”. این تورنمنت هر کشورِ میزبان و هر تیم شرکت کننده را قادر می‌سازد تا صفحه خود را در کتاب‌های تاریخ جام‌های جهانی فیفا بنویسد و این برند منحصربه‌فرد (اشاره به لوگوی مسابقات) گامی بزرگ در این راه تا سال 2026 است.

وی افزود: تنها در چند ساعت، 16 شهر میزبان شگفت‌انگیز، با راه‌اندازی برندهای توسعه یافته توسط فیفا، رنگارنگ‌تر و هیجان‌انگیزتر خواهند شد. این هویت‌های شهری منحصربه‌فرد مظهر مردم و مکان‌های سرگرم‌کننده و خارق‌العاده‌ای هستند که در سال 2026 تجربه‌ای منحصربه‌فرد را به هواداران فوتبال ارائه می‌دهند. در حالی که ما امشب اینجا در لس‌آنجلس با هم جشن می‌گیریم، یک قاره در حال گرفتن جشنی است که تمام دنیا تنها سه سال دیگر در آمریکای شمالی برای بزرگ‌ترین نمایش فوتبالی به هم ملحق می‌شوند.

واکنش‌ها اما در شبکه‌های اجتماعی به لوگوی جام جهانی 2026 منفی بوده و بسیاری از کاربران این لوگو را بسیار ساده و عاری از هرگونه از اِلمان‌های سه کشور میزبان این رویداد مهم دانسته‌اند.