درآمدزایی ۲ میلیون دلاری محصولات واحدهای فناور همدان

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان با اشاره به ۳۰۰ واحد فناور تحت حمایت پارک علم و فناوری استان اعلام کرد: ۵۰۰ میلیارد تومان فروش محصولات واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان در بخش فروش داخلی و حدود دو میلیون دلار فروش ارزی رقم خورده است.

به گزارش فردای همدان، مجید کزازی در دیدار با اعضای شورای شهر همدان، با بیان اینکه پارک علم و فناوری آمادگی خود را به منظور همکاری با شهرداری و رفع نیازهای آن مجموعه اعلام می‌کند، مطرح کرد: در سال گذشته کمیته های شش گانه کشاورزی، سلامت، میراث فرهنگی، صنعت و معدن، علم و فناوری و تجاری سازی فناوری و فناوری اطلاعات و ارتباطات در دبیرخانه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان شکل گرفت.

وی با بیان اینکه با جذب ۵۰ واحد فناور طی سال گذشته تعداد واحدهای فناور تحت حمایت پارک علم و فناوری به ۳۰۰ مورد رسیده است، خاطرنشان کرد: ۵۰۰ میلیارد تومان فروش محصولات واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان در بخش فروش داخلی و حدود دو میلیون دلار فروش ارزی رقم خورده است.

کزازی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری محلی برای جذب نوآوران و ارائه تسهیلات ارزان قیمت به آنها است، یادآور شد: ۵۱ درصد سهام صندوق نوآوری و شکوفایی باید به بخش خصوصی واگذار شود این در حالیست که پارک علم و فناوری همدان در زمان تأسیس صندوق نوآوری و شکوفایی در استان به منظور تخصیص سهام صندوق نوآوری و شکوفایی به شهرداری مراجعه کرد اما نتایج مثبتی حاصل نشد.

وی با بیان اینکه مصوب شده میزان سرمایه در صندوق نوآوری و شکوفایی به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کند، اضافه کرد: از پتانسیل بخش خصوصی به منظور سرمایه گذاری در صندوق نوآوری و شکوفایی استقبال می کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان با بیان اینکه پارک های جامع در تمامی زمینه های مختلف آماده پذیرش نوآور است و علاوه بر آن، پارک های تخصصی نیز می توانند در استان ها شکل بگیرند، اظهار کرد: حمایت های مادی و تسهیلات ارزان‌قیمت از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ و منابع اعتباری داخلی پارک علم و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت های دانش بنیان در اولویت کاری ما قرار دارد.

وی با بیان اینکه این مجموعه محصول محور است، اعلام کرد: ایده های نوآورانه ای که از شتاب‌دهنده ها در مراکز رشد بیرون می آید و در مراکز رشد توسعه پیدا می کند، در پارک های علم و فناوری شکل می گیرند.

کزازی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان به منظور به‌کارگیری دانش فنی برای توسعه شهر هوشمند و حمایت از ایده‌های نو و فناورانه مرتبط با نیازهای فناورانه توسط مدیریت شهری، گفت: نیازها و مشکلات در یک وب سایت بارگذاری شود تا شرکت های دانش بنیان به آنها دسترسی و درصدد رفع آن برآیند.