مدیران برای دسترسی راحت‌تر مردم به راه‌آهن همدان اهتمام ورزند

دادستان همدان با تأکید بر اینکه اهتمام مدیران امر بر فراهم ساختن دسترسی راحت تر و بهتر مردم به راه آهن باشد، اعلام کرد: فعلاً وضعیت راه آهن همدان چندان در خور شأن این مردم نیست و باید هر چه سریع تر مدیران متولی به اوضاع آن سروسامان دهند.

به گزارش فردای همدان و به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان همدان، حسن خانجانی‌مؤقر در کارگروه حقوق عامه که با محوریت رفع مشکلات راه آهن غرب کشور برگزار شد، اظهار کرد: فراهم ساختن شرایط لازم با هدف دسترسی راحت مردم از شهر به راه آهن، برقراری امنیت در مسیر، رفع مشکل آنتن دهی، تأمین آب سالم، برق و گاز پایدار، شناسنامه دار کردن رانندگان بین مسیر و تعیین تعرفه ثابت کرایه ها و استقرار یک تیم از اورژانس برای مواقع اضطراری در ایستگاه از جمله مواردی است که باید مورد توجه مدیران مربوطه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه گسترش راه‌های ارتباطی یکی از مهمترین شاخصه های توسعه یافتگی است، مطرح کرد: توجه به مطالبات مردم در این حوزه اهمیت بالایی دارد در حالیکه فعلاً وضعیت راه آهن همدان چندان در خور شأن این مردم نیست و باید هر چه سریع تر مدیران متولی به اوضاع آن سروسامان دهند.

خانجانی‌مؤقر با تأکید بر اینکه اهتمام مدیران امر بر فراهم ساختن دسترسی راحت تر و بهتر مردم به راه آهن باشد، افزود: گفته شده، این مسیر قرار است چهاربانده شود اما تا آن روز اصلاح نقاط حادثه خیز، نصب علائم رانندگی، خط کشی و تأمین روشنایی مناسب باید در اولویت این بخش قرار گیرد.

دادستان همدان در پایان بیان کرد: همچنین با همراهی مدیریت راه آهن غرب کشور، مکانی برای استقرار تجهیزات برف‌روبی مسیر در زمستان در اختیار راهداران قرار گیرد.

معاون امور عمرانی استاندار همدان نیز با اشاره به تخصیص ۷۰ میلیارد تومان برای تکمیل و اتمام پروژه ایستگاه راه‌آهن در دور اول سفر ریاست جمهوری به استان اظهار کرد: تاکنون ۳۰ میلیارد تومان از این اعتبار تخصیص یافته است.

فرزاد تیموری افزود: آنچه برای مسیر دسترسی به راه آهن درنظر گرفته شده ساخت جاده چهارخطه است که برنامه‌ریزی و اعتبارسنجی آن انجام شده و آینده خوبی برای پروژه وابسته به راه آهن پیش‌بینی می‌شود.

مدیرعامل راه‌آهن غرب کشور نیز با بیان اینکه راه آهن می‌تواند ظرفیت خوبی برای توسعه استان ایجاد کند، گفت: اگر مسیر ریلی چندین نقطه به مانند همدان- ملایر به یکدیگر اتصال یابد، این توسعه چشمگیرتر خواهد بود.

سعید ابراهیم‌نژاد ادامه داد: در حال حاضر از ایستگاه فعلی راه آهن همدان سالانه ۳۰۰ هزار مسافر به نقاط دیگر کشور جا به جا می‌شوند.

همچنین بازدید از ایستگاه در دست ساخت راه آهن همدان نیز جزء برنامه های دادستان بود.