اجرای هفت نمایش در سی و سومین جشنواره تئاتر استان همدان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از راهیابی هفت اثر نمایشی به سی‌وسومین جشنواره تئاتر استان همدان خبر داد.

به گزارش فردای همدان، احمدرضا احسانی هدف از برگزاری سی‌وسومین جشنواره تئاتر استان را کشف و شکوفایی استعدادهای جوان عرصه نمایش عنوان کرد و گفت: استفاده از تجربیات پیشکسوتان، افزایش اجراهای عمومی، ترویج فرهنگ های غنی کشور با محوریت امید اجتماعی، ارتقاء نهاد خانواده و هم‌گرایی ملی از دیگر اهداف برگزاری این دوره از جشنواره است.

وی با بیان اینکه این جشنواره از 26 تا 28 آبان ماه در همدان برگزار خواهد شد، اظهار کرد: در این دوره هفت اثر در سالن‌های نمایش شهر همدان با حضور تماشاگران و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اجرا خواهد شد.
احسانی با بیان اینکه دبیری سی و سومین جشنواره تئاتر استان همدان بر عهده محمدجواد کبودرآهنگی است، خاطرنشان کرد: هیئت انتخاب این دوره از جشنواره تئاتر استان متشکل از محمدمهدی کلهری، محسن پورقاسمی و فرزاد لباسی بود که آثار ارسالی به جشنواره را ارزیابی کردند.
وی ادامه داد: در این دوره از جشنواره 20 اثر از شهرستان‌های همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان، اسدآباد، رزن و کبودرآهنگ به دبیرخانه ارسال شد که پس از بازبینی آثار توسط هیئت انتخاب، هفت اثر به جشنواره سی‌وسوم راه یافتند.
احسانی در ادامه یادآور شد: آثار راه‌یافته شامل نمایش «مرغ باغ هپروت» به نویسندگی ناصح کامگاری و کارگردانی سید مهرداد کاووسی حسینی از همدان، « بساوایی» به نویسندگی سعید حسن‌پور و کارگردانی مشترک سعید حسن‌پور و بهرام حاج علی‌اکبری از شهرستان ملایر و «کمدی مزخرفات» به نویسندگی بهروز ناصرشریعتی و کارگردانی سید امیرحسین فاطمی نوی از شهرستان همدان است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: نمایش «سهراب فرزند ایران» به نویسندگی محمد باقر نباتی مقدم و کارگردانی حمید محبی از کبودرآهنگ، نمایش «گمگشته» به نویسندگی فرهاد لباسی و کارگردانی محمدرضا باباخانیان از همدان، نمایش «بی‌وقفه یاغی» به نویسندگی و کارگردانی سجاد طهماسبی از تویسرکان، نمایش «شب عید» به نویسندگی مهدی شادمانی روشن و کارگردانی مشترک سعید باغبانی نیر و محسن سپه‌دوست از همدان، دیگر نمایش‌های راه‌یافته به جشنواره هستند.