پاس و شهرداری همدان در زمین بلاتکلیفی/ وضعیت خوب نیست

دو تیم دسته دومی پاس و شهرداری به دلیل شرایط زمین‌های ورزشی در زمستان سرد همدان بلاتکلیف هستند.

به گزارش خبرنگار “فرای همدان”، فصل زمستان، بارش برف و سرما که در دیار هگمتانه از راه می‌رسد مشکلات تیم‌های فوتبال استان شروع می‌شود.

امسال هم مسابقات لیگ دسته دوم فوتبال کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیار با تاخیر و تنها دو روز قبل از آغاز زمستان شروع شده و نیم فصل اول مسابقات دقیقا در فصل زمستان برگزار خواهد شد و با این وضعیت شرایط برای دو تیم پاس و شهرداری همدان بسیار سخت و مشکل خواهد بود.

اداره کل ورزش و جوانان استان همدان که مسئول نگهداری از زمین‌های ورزشی بوده تا به اینجای کار دو تیم فوتبال پاس و شهرداری را در بلاتکلیفی محض نگه داشته است.

و از همین هفته‌های نخست این دو تیم باید برای هر جلسه تمرین با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کنند، زمین ورزشگاه شهید حاجی‌بابایی مریانج که زمین اصلی و مسابقه‌ای تیم فوتبال پاس همدان است وضعیت بسیار بدی دارد.

ورزشگاه شهدای قدس همدان که زمین اصلی و مسابقه‌ای تیم فوتبال شهرداری همدان است کاور برای روزهای برفی ندارد و اداره کل ورزش و جوانان استان همدان نیز نسبت به این موضوع بی تفاوت بوده و کاری انجام نمی‌دهد.

ورزشگاه شهید مفتح نیز به دلیل عدم نگهداری و واگذاری به تیم‌های مختلف چمن خوبی ندارد و در حالی که با کمک شهردار همدان حواله خرید گازوئیل برای سیستم هیترینگ آن گرفته شده اما دستگاه ورزش هیچ اقدامی در این زمینه انجام نمی‌دهد.

متاسفانه با وجود اینکه حمید سیفی مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان از جنس ورزش است اما در عمل حمایتی از دو تیم پاس و شهرداری همدان صورت نداده است.

در حالی که همواره دستگاه ورزش حامی پاس بوده اما حمید سیفی نسبت به این تیم بسیار بی تفاوت بوده و در امضای حکم مدیرعامل این تیم امروز و فردا می‌کند و پاس را با کوله‌باری از مشکلات راهی هفته نخست مسابقات کرد تا پاسی‌ها در هفته اول در همدان تن به تساوی بدهند.

*حفظ و نگهداری از اماکن ورزشی از اولویت‌های دستگاه ورزش باشد

یکی از کارشناسان ورزشی در گفتگو با خبرنگار فردای همدان با اشاره به لزوم حفظ و نگهداری از اماکن ورزشی استان، اظهار داشت: دستگاه ورزش علاوه بر رشد زیرساخت‌های ورزشی باید توجه ویژه‌ای نیز به اماکن ورزشی که در گذشته ایجاد شده‌اند در زمینه حفظ و نگهداری از آنها داشته باشد.

علیرضا افتخاری افزود: در همدان اماکن ورزشی خوبی در گذشته ایجاد شده که اکنون به نحوی رها شده‌اند که نمونه آن ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهید مفتح و مجموعه ورزشی سردار سلیمانی است.

وی با بیان اینکه ورزشگاه‌های استان نیز رها شده‌اند، بیان کرد: مجموعه ورزشی ۱۵ هزار نفری شهید مفتح در حال نابودی است و رختکن‌ها، سقف مجموعه و زمین آن شرایط مناسبی ندارند.

این کارشناس ورزشی افزود: اگر الان بخواهیم چنین مجموعه‌ای بسازیم نیاز به چند صد میلیارد تومان اعتبار داریم اما حفظ و نگهداری این مجموعه تنها مدیریت مناسب می‌خواهد.

افتخاری با اشاره به سایر ورزشگاه‌های همدان بیان کرد: ورزشگاه شهدای قدس و مجموعه حاجی بابایی مریانج آبروی ورزش همدان هستند.

این کارشناس ورزشی عنوان کرد: مسابقات بزرگ آسیایی در این دو ورزشگاه در گذشته برگزار می‌شده و زیبنده نیست به حال خود رها شوند.

گفتنی است؛ در حالی که تنها یک هفته از آغاز رقابت‌های لیگ دسته دوم فوتبال کشور می‌گذرد نمایندگان فوتبال همدان شرایط مناسبی از نظر امکانات ورزشی ندارند همچنین تیم فوتبال پاس نیز با بی‌تفاوتی مدیرکل ورزش از نظر مدیریتی همراه شده است.

امیدواریم حمید سیفی مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان که از نیروهای بومی و از جنس ورزش استان بوده به این موضوعات ورود کند.