‍ 89 درصد تعهد اشتغال همدان تاکنون تحقق یافته است

فرماندار همدان گفت: تعهد اشتغال شهرستان همدان در سالجاری 6 هزار و 296 نفر تعیین شده که تا کنون 89 درصد آن محقق شده است.

به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، محمدعلی محمدی در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان همدان از تحقق 89 درصدی تعهد اشتغال خبر داد و اظهار کرد: تعهد اشتغال شهرستان همدان در سالجاری 6 هزار و 296 نفر تعیین شده که تا کنون برای 5 هزارو 606 نفر اشتغالزایی شده است.

فرماندار همدان با تاکید بر پیگیری مستمر و موثر دبیرخانه کارگروه اشتغال شهرستان در خصوص ثبت بهنگام آمار اشتغال دستگاهای اجرایی در سامانه افزود: دبیرخانه کارگروه ضمن تماس تلفنی با نسبت به راستی آزمایی تعدادی از اشتغال های ثبت شده در سامانه اقدام و گزارشی در جلسه آتی ارایه نماید.

وی با اشاره به کسب رتبه نخست استان در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، بیان کرد: 377 طرح متقاضی تسهیلات اشتغالزای روستایی در شهرستان داشتیم که 319 طرح مصوب و 640 میلیارد ریال تسهیلات از طریق بانکهای عامل پرداخت شده است.

محمدی ادامه داد: طرح هایی که به بانکها معرفی شده و متقاضیان تاکنون موفق به اخذ تسهیلات نشده اند توسط دبیرخانه کارگروه و دستگاه های اجرایی ذیربط پیگیری و هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

فرماندار همدان با اشاره به پرداخت 495 میلیارد ریال تسهیلات ویژه حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا در شهرستان همدان تاکید کرد: میراث فرهنگی نسبت به پیگیری مشکلات هتل ها،مراکز اقامتی و فعال در بخش گردشگری جهت برخورداری از این تسهیلات اقدام نماید.

وی پرداخت تسهیلات اشتغالزایی مشاغل خانگی را فرصتی مغتنم دانست و عنوان کرد: بهره گیری بیشتر از این تسهیلات نیاز به تلاش و توجه بیشتری از سوی دستگاه های اجرایی دارد که انتظار داریم بویژه جهاد کشاورزی در این راستا فعال‌تر عمل کند.