ابرهای پراکنده آسمان همدان را فرا می‌گیرد

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: ابرهای پراکنده بی‌بارش، از سمت غرب، امروز وارد استان شده‌اند و تا روز شنبه هفته آینده، به صورت پراکنده در آسمان این استان فعالیت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری«فردای همدان»؛ محمدحسن باقری‌شکیب روز سه شنبه گفت: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی آسمان استان در ۲۴ ساعت آینده صاف تا قسمی ابری، همراه با غبار محلی و وزش باد ملایم پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه تا انتهای هفته دمای هوای بیشتر نقاط استان تغییرات محسوسی ندارد، اظهار داشت: در چند روز آینده، در ساعت های بعد از ظهر امکان افزایش سرعت وزش باد وجود دارد.

باقری شکیب عنوان کرد: در مجموع برای چند روز آینده وضعیت جوی هوای استان پایدار است.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند با ۲۴ درجه سانتیگراد بالای صفر به عنوان گرم‌ترین و کبودرآهنگ با صفر درجه سانتیگراد به عنوان سردترین شهرهای استان ثبت شده‌اند.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته کمینه دمای هوای همدان، یک درجه سانتیگراد بالای صفر و بیشینه دمای این شهر ۲۲ درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.