گام‌های موثری از سوی مدیریت شهری در راستای رضایتمندی مردم برداشته شد

رئیس شورای شهر همدان گفت: با بیان اینکه گام‌های موثری از سوی مدیریت شهری در راستای رضایتمندی مردم برداشته شد، افزود: تمامی اقدامات حوزه شهری به افزایش میزان رضایتمندی شهروندان همراه با کمترین میزان شکایت‌ها همراه بود که قابل تحسین بوده و در صورت نظرسنجی از مردم، شهرداری یکی از موفق‌ترین ارگان‌ها در سال 97 است.

به گزارش فردای همدان، کامران گردان در نخستین جلسه صحن شورا در سال 98 با شادباش سال جدید و تأکید بر تحقق شعار سال، ابراز امیدواری کرد: شعار «رونق تولید» را با همکاری یکدیگر محقق کنیم.

وی با بیان اینکه گام‌های موثری از سوی مدیریت شهری در راستای رضایتمندی مردم برداشته شد، افزود: تمامی اقدامات حوزه شهری به افزایش میزان رضایتمندی شهروندان همراه با کمترین میزان شکایت‌ها همراه بود که قابل تحسین بوده و در صورت نظرسنجی از مردم، شهرداری یکی از موفق‌ترین ارگان‌ها در سال 97 است.

گردان همچنین گفت: دغدغه تمامی اعضای شورا در راستای تعامل بیشتر با شهرداری بوده است تا با کمترین حاشیه به امور اجرایی بپردازند، البته نواقصی نیز به مانند سایر سازمان‌ها وجود دارد که با تعامل و همت بیشتر برطرف خواهد شد.

رئیس شورای شهر همدان با توجه به اینکه انتخابات سال 98 را در پیش داریم، خطاب به مجموعه شورا و شهرداری، توصیه کرد: حتی‌المقدور از ورود به مباحث انتخاباتی خودداری کنند تا شاهد آسیب آن به شهر و مدیریت شهری نباشیم، زیرا در این صورت تمامی مسائل رصد میشود.

گردان با تأکید بر اینکه سال گذشته اقدامات خوبی در مناطق توانمندسازی شهر همدان انجام شد، اظهار کرد: پروژه‌های نیمه‌تمام شهری در اواخر سال گذشته قوت گرفتند که انتظار می‌رود این روند ادامه یابد و از سوی دیگر پروژه‌های جدیدی در سال 98 آغاز شوند تا کارهای ماندگاری در شهر همدان به یادگار بماند.

وی همچنین تأکید کرد: حضور شهردار و اعضای شورا در سطح شهر در روزهای نوروزی و فعالیت‌های قابل توجه مرکز مدیریت 137 شهرداری، قوت قلبی برای شهروندان همدانی و مسافران بود.

گردان با تأکید بر اینکه سعی شورا تعامل با شهردار و مجموعه شهرداری بوده است، بیان کرد: سعی داریم امسال نیز این همفکری و تعامل با شهردار به عنوان یار دوازدهم شورا ادامه یابد.

* قدردانی از ستاد مدیریت بحران استان

وی در ادامه با قدردانی از مجموعه ستاد مدیریت بحران استان به ویژه مجموعه شهرداری همدان، بیان کرد: بحران پیش‌بینی شده در زمان بارندگی توسط مدیریت ارشد استان، تدابیر مسئولان استانی همراه با برنامه مدیران شهری، به موقع و مناسب مدیریت شد که قابل قدردانی است.

گردان همچنین با اشاره به سه مسئله حایر اهمیت پیش‌بینی مدیریت در صحنه و حضور مستمر مدیریت ارشد استان، سایر مدیران و شهردار در بحث مدیریت بحران، گفت: اقدامات خوبی از جمله دیواره چینی‌ها، لایروبی رودخانه‌ها از دوره های مدیریتی و نظارتی گذشته در شهر همدان انجام شده بود که در سال 97 تکمیل شد.

* تأیید 85 درصدی مصوبات شورا در هیأت تطبیق

رئیس شورای شهر همدان همچنین با ارائه گزارش کوتاهی از وضعیت مصوبات 6 ماهه دوم سال 97، گفت: شورا در این مدت، 146 مورد مصوبه داشته که از این تعداد 105 مورد حدود 72 درصد مصوبات بلافاصله در هیأت تطبیق فرمانداری مورد تأیید قرار گرفته است.

گردان افزود: در مجموع 85 درصد مصوبات شورای اسلامی شهر همدان در 6 ماه دوم سال گذشته مورد تأیید هیأت تطبیق فرمانداری قرار گرفته که نسبت به سال‌های گذشته با رشد مناسبی همراه بوده است.

وی اظهار امیدواری کرد در 6 ماهه نخست سال 98، حداقل 90 درصد مصوبات مورد تأیید هیأت تطبیق فرمانداری قرار گیرد.

* عملکرد تحسین‌آمیز ستاد نوروزی شهرداری همدان

رئیس شورای شهر در ادامه با اشاره به عملکرد تحسین‌آمیز ستاد نوروزی شهرداری همدان، عنوان کرد: در روزهای نوروزی، ۹۰ هزار و ٧۶٢ نفر توسط ستاد تسهیلات و اسکان مسافران شهر همدان اسکان یافته‌اند و ۳۲ هزار و ۷۱۲ نفر از مسافران نوروزی نیز از خدمات سفر شهرداری بهره‌مند شده‌اند.

* خلاصه اقدامات شورا در 6 ماهه دوم سال 97

در ادامه گردان با اشاره به مهمترین اقدامات انجام شده در 6 ماه دوم سال گذشته، گفت: برگزاری شایسته شصت‌ودومین نشست شورای اسلامی کلان‌شهرهای سراسر کشور در آذرماه 97؛ مشارکت مسئولانه در برگزاری هرچه بهتر و هدفمند رویداد بزرگ همدان 2018 و میزبانی از روسای شوراهای کشور در این رویداد بین‌المللی و همچنین بررسی، پیگیری و ارائه طرح‌های تخصصی و متناسب با نیاز جامعه در شورا از جمله طرح‌های بهنام (برند همدانی، نماد افتخار ملی)، شهاب (شفافیت شورای شهر و شهرداری همدان و ابزار بهره‌وری)، فکه (راه‌اندازی فرهنگسرای کسب‌وکار و کارآفرینی همدان)، سما (ساماندهی و مناسب‌سازی اماکن عمومی شهر همدان) از جمله اقدامات شورای شهر همدان بوده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته بررسی دقیق و علمی بودجه سال 98 را همراه با حساسیت اعضای شورا همراه بود که بدون ایراد محتوایی و تنها با اصلاحات اندک مورد تأیید هیأت تطبیق فرمانداری همدان قرار گرفت.

رئیس شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه برای نخستین‌بار پس از تشکیل شوراهای اسلامی شهر، موجودی کالاها و تجهیزات شورای شهر همدان بررسی و شماره اموال برای آنها ایجاد شد، گفت: استقرار و پیاده‌سازی سیستم مالی و حسابداری یکپارچه شورا به منظور افزایش بهره‌وری و شفافیت هزینه‌کردها؛ طراحی، پیاده‌سازی و نصب سامانه حضور و غیاب اعضای شورا به منظور اطلاع شهروندان؛ راه‌اندازی سایت اطلاع‌رسانی شورا همراه با طراحی و کارکرد جدید؛ انعقاد قرارداد برای ساماندهی سامانه جامع مصوبات شورا به منظور بهره‌برداری عمومی شهروندان؛ ساماندهی و پیگیری جدی امور ملاقات‌ مردمی رئیس شورا و همچنین تشکیل کارگروه و اتاق فکر داخلی رئیس شورا به منظور بررسی نامه‌ها و درخواست‌های وارده قبل از بررسی در صحن شورا و بررسی اقدامات حوزه اجرایی و قانونی شورا از دیگر اقدامات شورای شهر همدان در 6 ماهه دوم سال گذشته بود.