اقدامات شاخص راه و شهرسازی کبودراهنگ در بارندگی اخیر

‍ راه و شهرسازی شهرستان کبودرآهنگ از اقدامات شاخص این اداره در بارندگی‌های اخیر و پیشگیری‌های لازم با حضور در مکان‌های پر خطر و کارشناسی اصولی جهت جلوگیری از وقوع سیلاب و ایجاد خرابی‌های احتمالی خبر داد. به گزارش فردای همدان، ” مجید رضا خدابنده لو” بیان کرد: قبل از شروع بارندگی‌ها این اداره اقدام […]

‍ راه و شهرسازی شهرستان کبودرآهنگ از اقدامات شاخص این اداره در بارندگی‌های اخیر و پیشگیری‌های لازم با حضور در مکان‌های پر خطر و کارشناسی اصولی جهت جلوگیری از وقوع سیلاب و ایجاد خرابی‌های احتمالی خبر داد.

به گزارش فردای همدان، ” مجید رضا خدابنده لو” بیان کرد: قبل از شروع بارندگی‌ها این اداره اقدام به بازدید از کلیه ابنیه و پروژه های در دست اقدام نموده و بررسی و کارشناسی های لازم انجام شده است.

وی در بازدید از پروژه داق داق آباد و قلی آباد و انجام کارشناسی بیان کرد: با توجه به شیب موجود از سمت روستای قلی آباد و احتمال اینکه حاشیه راه مذکور موجب هدایت آب های جاری شده از کوه قلی آباد به سمت داق داق آباد و احتمال بروز خطر شود، با هماهنگی شورای مدیریت بحران شهرستان، بخشداری مرکزی ، دهیاری و شورای شهر داق داق آباد اقدام به ایجاد خاکریز در ورودی داقداق آباد نمودیم.
وی ادامه داد: با اخطارهای بارشی از سوی مراجع ذیصلاح و تشکیل جلسات مدیریت بحران و تصمیمات بموقع فرماندار شهرستان قبل از بارشها ، با همکاری شهرداری، آب و فاضلاب و بخشداری ، لایروبی رودخانه ها و مسیل های سطح شهرستان از جمله رودخانه کسلان و رودخانه حصار قوجه باغی انجام شد که خوشبختانه این کار از صدمات شدید به بخش اعظمی از روستاهای بخش مرکزی از جمله ایده لو، قباق تپه، طاسران، اورقین، دستجرد، رامیشان، خلعت آباد، حصار ، پیر انبار و داق داق آباد جلوگیری کرد.

وی یادآورشد: با دستور مهندس ربانی مدیر کل راه و شهرسازی استان ، پیمانکاران طرف قرارداد اداره کل در این شهرستان جهت تامین ماشین آلات همکاری لازم را انجام دادند.

خدابنده لو در پایان خاطرنشان ساخت: همچنین با مدیریت فرماندار شهرستان و همکاری اعضای شورای مدیریت بحران از تخریب کامل سد خاکی تجرک که خطر جدی برای روستاهای خلعت آباد و رامیشان بود، جلوگیری به عمل آمد.