به معنا و مفهوم قرآن در زندگی توجه ویژه ای شود

یک داور تجوید گفت: مهمترین مشکلی که می‌تواند جامعه ما را تهدید کند دوری از اصل قرآن است و علاوه بر فعالیت در رشته های مختلف قرآن باید به معنا و مفهوم آن نیز توجه ویژه ای شود و در زندگی انسان پیاده شود.     محبوبه کاتب، داور تجوید، وقف و ابتدا در حاشیه […]

یک داور تجوید گفت: مهمترین مشکلی که می‌تواند جامعه ما را تهدید کند دوری از اصل قرآن است و علاوه بر فعالیت در رشته های مختلف قرآن باید به معنا و مفهوم آن نیز توجه ویژه ای شود و در زندگی انسان پیاده شود.

 

 

محبوبه کاتب، داور تجوید، وقف و ابتدا در حاشیه بیستمین دوره مسابقات فرزندان کارکنان شرکت ملی گاز ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار “فردای همدان”، اظهار کرد: بنده کار داوری را از سال 83 در مسابقات مختلف کشوری اعم از مسابقات اوقاف، جشنواره ملی، مناطق آزاد، دعا و تواشیح اوقاف و استاد راهنمای کشوری مسابقات اوقاف داشته‌ام و در این دور از مسابقات نیز به عنوان رئیس هیئت داوران و استاد راهنما رشته حفظ در خدمت شرکت کنندگان هستم.

وی افزود: هر مسابقه‌ای که برگزار می‌شود نسبت به سال قبل خود امتیازاتی دارد و افراد از نظر کمیت و کیفیت تغییراتی در آنها ایجاد می‌شود که اصولاً نسبت به سال گذشته رشد و ترقی می‌کنند، این مسابقات نیز مانند سایر مسابقات، افرادی که برنامه منظمی برای آموزش خود داشته اند و در کلاس های بیشتری شرکت نموده‌اند به خوبی قابل لمس است.

این داور تجوید گفت: اما افرادی که اولین دوره مسابقاتی خود را تجربه می کنند، حاکی از آن است که آموزش‌های لازم را نگذرانده‌اند و معمولاً از استان هایی هستند که از حضور معلم و مربیان متخصص محروم بوده اند و این مسابقات باعث افزایش انگیزه آنها و کسب تجارب بیشتر در زمینه فعالیت خود می‌شود.

کاتب اضافه کرد: مهمترین مشکلی که می‌تواند جامعه ما را تهدید کند دوری از اصل قرآن است و علاوه بر فعالیت در رشته های مختلف قرآن باید به معنا و مفهوم آن نیز توجه ویژه ای شود و در زندگی انسان پیاده شود.

وی بیان کرد: در کنار این مسابقات، کارگاه‌های آموزشی نیز وسیله ای خوب جهت کسب تجربه و ارتقاء معلومات قرآنی است و باید در کنار این کلاس‌ها از آموزش های اساتید مجرب در طول سال نیز بهره برد و این اساتید باید دانش اموزان و دانشجویان را نه تنها برای مسابقات بلکه برای زندگی نیز آماده و پرورش دهند.