هشدارهای پلیس استان برای پیشگیری از سرقت در ایام منتهی به سال

معاون اجتماعی پلیس استان همدان با توجه به ایام منتهی به سال و حضور شهروندان برای خرید در بازار و اماکن پر تردد توصیه‌های را مطرح کرد.

به گزارش فردای همدان، حسین بشری در خصوص کیف قاپی و جیب بری و سرقت اموال همراه مردم گفت: شهروندان لازم است به این نکات توجه کنند زیرا تجربه نشان داده اکثر سرقت‌هایی که توسط سارقان صورت می‌گیرد به دلیل سهل انگاری و رعایت نکردن نکات ایمنی از سوی افراد مالباخته است.

معاون اجتماعی پلیس همدان افزود: رعایت این نکات برای شهروندان در طول سال و مخصوصا این ایام که فصل مسافرت و ایام منتهی به سال و نوروز است، ضروری است و لازم است به هنگام جابه‌جایی وجوه نقد ضمن مراقبت کامل از وسایل همراه خود به توصیه‌های ذیل توجه کنند:

۱- تا حد امکان به جای استفاده از وجوه نقد از کارت‌های الکترونیکی بانکی، چک‌های تضمینی رمزدار و مسافرتی استفاده کنند.

۲- هنگام دریافت پول از بانک حرکات اطرافیان خود را در داخل و خارج بانک، مخصوصا راکبین موتورسیکلت‌ها دقیقا زیر نظر بگیرند.

۳- برای حمل پول نقد حتما از اتومبیل استفاده کرده از پیاده روی در زمان حمل وجه نقد زیاد بپرهیزید.

۴- معمولا کیف قاپ‌ها در اطراف بانک‌ها، پاساژها،دفترخانه‌ها، بنگاه‌ها، مراکز خرید و نقاط خلوت کمین می‌کنند، بنابراین هنگام دریافت و حمل پول در چنین اماکنی مراقبت بیشتری از کیف خود به عمل آورید.

۴- هرگز وجوه نقد و اشیای گرانقیمت خود را با کیسه‌های نایلونی روشن یا ساک‌های غیراستاندارد حمل نکنید.

۵- به هیچ وجه محتویات داخل کیف خود را در معرض دید افراد ناشناس قرار ندهید.

۶- کیف خود را با دستی که مجاور دیوار یا جوی آب است حمل کرده و از حرکت در سطح خیابان جدا بپرهیزید.

۷- چنانچه به عللی مجبور به حمل پول نقد با کیف هستید حتما از کیفی استفاده کنید که دارای دسته محکمی باشد.

۸- به هنگام سوار شدن در اتوبوس‌های شهری و در اماکن شلوغ به جای گرفتن بند کیف، دهانه آن را در دست بگیرید و حتی الامکان کیف را در مقابل سینه خود نگهداری کنید.