اختصاص ٤١٠ میلیارد ریال اعتبار برای احیای بافت‌های فرسوده

استاندار همدان شورای فرهنگ عمومی را یکی از مهم ترین جلسات استان دانست و گفت: این شورا محلی برای هم‌اندیشی درباره فعالیت ها و برنامه های فرهنگی بوده و لازم است تقویم زمانی مناسبی داشته باشد.

به گزارش فردای همدان، سید سعید شاهرخی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان همدان از اختصاص ٤١٠ میلیارد ریال اعتبار برای احیای بافت های فرسوده و توسعه مناطق محروم استان خبر داد و اظهار کرد: این اعتبار هم اینک تخصیص یافته و در حال توزیع است.

وی اختصاص این میزان اعتبار را گویای توجه خاص دولت تدبیر و امید به مناطق حاشیه شهر و مناطقی که نیاز به کمک دارد، ارزیابی کرد.

استاندار همدان اضافه کرد: برای توسعه تجهیزات در مناطق حاشیه نشین استان نیز ٣٠ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است و نحوه هزینه کرد این اعتبار باید ملموس و اثر بخش بوده و نباید این اعتبار مختلط با کارهای جاری دستگاه ها هزینه شود.

وی اثر بخشی فعالیت های اجتماعی را مثبت دانست و گفت: برگزاری دوره های آموزشی منجر به تغییر نگرش در گروه های هدف شده است و این تغییر نگرش، تغییر رفتار را در پی دارد.

استاندار همدان از مسئولان دفتر امور اجتماعی استانداری همدان خواست، اعتبارات پیش بینی شده برای آموزش را هدفمند استفاده کند.

شاهرخی ادامه داد: گستره فعالیت آموزش و پرورش در زمینه آموزش با توجه به زیر پوشش قرار دادن ٢٧٨ هزار دانش آموز، برای فعالیت های آموزشی بسیار مناسب است.

وی از مدیرکل آموزش و پرورش همدان خواست طرح مراقبت اجتماعی از دانش آموزان (نماد) را با بهره گیری از اعتبارهای پیش بینی شده به بهترین نحو اجرایی کند.

شاهرخی افزود: برای بهبود وضعیت پنج شاخص و آسیب های اجتماعی اولویت دار، باید از توان و ظرفیت سازمان های مردم نهاد بهره گرفت.

وی گفت: بازآموزی زوج های جوان برنامه خوبی است که استانداری در راستای حمایت از این موضوع ٥٠ درصد اعتبارات لازم را پرداخت کرده و مابقی اعتبار از طریق دستگاه مربوطه تامین می شود.