مسابقات قرآن باید بیش از پیش محتوا محور و دارای پیام باشد

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: مسابقات قرآن باید بیش از پیش  محتوا محور و دارای پیام باشد، امیدوارم که بتوانیم میزبانی شایسته‌ای برای این بزرگواران باشیم و این دوره از مسابقات برای این عزیزان با خاطرات خوب و خوشی توأم باشد.       به گزارش “فردای همدان”، محمد مهدی مهدوی، در حاشیه بیستمین […]

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: مسابقات قرآن باید بیش از پیش  محتوا محور و دارای پیام باشد، امیدوارم که بتوانیم میزبانی شایسته‌ای برای این بزرگواران باشیم و این دوره از مسابقات برای این عزیزان با خاطرات خوب و خوشی توأم باشد.

 

 

 

به گزارش “فردای همدان”، محمد مهدی مهدوی، در حاشیه بیستمین دوره مسابقات فرزندان کارکنان شرکت ملی گاز ایران، اظهار کرد: تقویت و تعمیق اعتقادات و باورهای دینی و توسعه و ترویج مفاهیم قرآنی از جمله اهدافی است که این مسابقات در صدد رسیدن به آنها است به خصوص در دوران کنونی که مردم کشور ما بهویژه جوانان و نوجوانان در معرض آسیب‌های جدی اجتماعی و آماج شدید شبهات اعتقادی فراوانی قرار دارند.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان بیان کرد: برگزاری اینگونه مسابقات به آشنایی و ایجاد انس و الفت با قرآن کریم و نهج‌البلاغه و مفاهیم بلند و انسان‌ساز آنها منجر می‌شود، این انس و الفت هم برای نوجوانان و جوانان ما که آینده‌سازان این کشور هستند و هم برای کاکنان این شرکت بسیار ارزشمند و پر برکت است.

وی عنوان کرد: از طرفی این گردهم آمدن فرزندان کارکنان از نقاط مختلف کشور طبیعتا با کسب تجارب جدید و ارزنده و تبادل تجربیات موفق همراه خواهد شد و مشاهده موفقیت‌های دیگران در قالب یک رقابت سالم به ایجاد انگیزه و پیمودن راه رشد و کمال و بالندگی بیش از پیش منجر می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به تأثیر این مسابقات در خانواده‌های کارکنان و در کل در تحقق خانواده قرآنی، گفت: پرداختن به قرآن و اهتمام به امور قرآنی می‌تواند سد هجمه‌های دشمنان  باشد، به عنوان مثال یکی از آسیب‌هایی که گریبان خانواده‌های ما را گرفته بحث اتلاف وقت و اختصاص وقت بیش از حد به سرگرمی‌هایی است که شاید هیچ تأ ثیری در آینده افراد خانواده خصوصا جوانها و نوجوانها نداشته باشد.

مهدوی ادامه داد: برگزاری این مسابقات با ایجاد انگیزه و تقویت حس رقابت سالم، اعضای خانواده را به نوعی به سمت برنامه‌های سالم و محتوایی سوق می‌دهد و ضمن جدا کردن و محدود ساختن فرزندان از اتلاف وقت و غنی‌سازی اوقات فراغت آنها، در عین حال به پررنگ‌تر شدن ارزش‌ها و رشد فضائل اخلاقی در اعضای خانواده در نتیجه دلپذیرتر شدن فضای خانواده کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: البته این مهم در صورتی تحقق می‌یابد که اهل قرآن تمسک به قرآن را صرفا در قرائت و تلاوت و حفظ  این کتاب آسمانی خلاصه نکنند و همچنین به مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه به چشم یک آزمون صرف و برای کسب امتیاز و برنده شدن در مسابقه نگاه نکنند، بلکه این مسابقات را مقدمه تعمق و تفکر در قرآن کریم و نهج‌البلاغه بدانند و سعی و تلاش هر چه بیشتر خود را برای دریافت و فهم پیام‌های قرآن و مفاهیم عمیق این دوکتاب ارزشمند قرار دهند و در نهایت عمل به دانسته‌های خویش از فرامین قرآن و نهج‌البلاغه را سرمشق برنامه‌ خود در زندگی قرار دهند.

وی با تأکید بر اینکه در این راستا باید همت دست‌اندرکاران برگزاری مسابقات بیش از پیش به این نکته معطوف شود که این مسابقات بیش از گذشته محتوا محور و دارای پیام باشد، اذعان کرد: هم مسائل روبنایی و شکل مسابقات و هم مسائل زیربنایی و تلاش در جهت انتقال پیام‌های قرآن و نهج‌البلاغه هر دو باید به صورت توأمان مورد توجه قرار گیرد؛ چون هر چقدر عمق درک و فهم ما از معارف و مفاهیم دینی بیشتر باشد تأثیرش در خود ما و خانواده ما و در نهایت جامعه ما بیشتر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان ادامه داد: برگزاری این مسابقات در این سطح و با این گستردگی به نوعی مانور توانمدی و کاردانی و شایستگی کارکنان این شرکت را می‌رساند؛ به عبارت دیگر برگزاری این مسابقات به نوعی از نظر سازمانی منجر به ایجاد و گسترش روحیه همدلی و هم زبانی کارکنان و انسجام تشکیلاتی این شرکت می شود.

مهدوی با تأکید بر اینکه در مرحله بعد با گسترش  فضای معنوی در محیط خانواده این فضا به شرکت هم منتقل خواهد شد و بالتبع در فضای کاری هم تأثیر‌گذار خواهد بود، افزود: اولین پیام قرآن این است در انجام این وظایف خود باید به نحو احسنت تلاش کنیم، به نظر من اگر پیام‌ها و دستورات قرآن و نهج‌البلاغه که شیوه شیوای درست زندگی کردن را به ما می‌آموزند در جای جای زندگی‌مان چه در خانه چه در محل کار چه در مدرسه و دانشگاه و … جاری و عملیاتی نشود ما به اهداف برگزاری این مسابقات دست نیافتیم.

وی اضافه کرد: فرزندان عزیز ما سعی کنند از فضای معنوی که با انجام این مسابقات در اختیار آنها قرار می‌گیرد به نحو مطلوب استفاده کنند و این را هم بدانند که این نوع مسابقات به نظر من تنها مسابقاتی هستند که بازنده ندارند و همه شرکت کنندگان در آن برنده هستند چون در پرتو این تلاش و کوششی که در این مسابقات صورت می گیرد این عزیزان به معارف و مفاهیم ارزشمندی دست پیدا می‌کنند که بهترین جایزه است، به همین جهت این مسابقات را پایان کار ندانند و وظیفه خودشان در قبال این معارف را با نشر و ترویج و تبلیغ آنها ادا کنند.

مهدوی در پایان عنوان کرد: از زحمات دست اندر‌کاران این مسابقات در شورای فرهنگی شرکت ملی گاز و دارالقرآن کریم شرکت گاز و همچنین مساعی و تلاش‌های بی‌شائبه همکاران خودم در شرکت گاز استان همدان در برگزاری این دوره از مسابقات تقدیر و تشکر می‌کنم.