پیام مدیرعامل شرکت گاز استان همدان به مسابقات کشوری قرآن

محمد مهدی مهدوی، مدیرعامل شرکت گاز استان همدان پیامی به بیستمین دوره مسابقات قرآن كريم و نهج‌البلاغه فرزندان كاركنان شرکت ملی گاز ایران، در همدان داد.       به گزارش “فردای همدان”، در این پیام آمده است: قرآن کریم سایه‌سار شفا و رحمت الهی است که طینت‌های پاک، در نسیم عشق و عرفان این […]

محمد مهدی مهدوی، مدیرعامل شرکت گاز استان همدان پیامی به بیستمین دوره مسابقات قرآن كريم و نهج‌البلاغه فرزندان كاركنان شرکت ملی گاز ایران، در همدان داد.

 

 

 

به گزارش “فردای همدان”، در این پیام آمده است: قرآن کریم سایه‌سار شفا و رحمت الهی است که طینت‌های پاک، در نسیم عشق و عرفان این گنجینهی محمدی آرام می‌گیرند و هرگاه طنین جاودان ندای الهی را می‌شنوند دست جان‌های پاک خویش را رها می‌کنند تا کودکانه، در بستان سرسبز معارف الهی بهجت غرق شدن در بحر رحمت رحمان را دریابند. دلدادگان دیار دلدار می‌دانند در پس تماشای قامت رعنای «الف، میم، راء» اجابت خواهش ارنی خود را گرفتهاند و ایمان دارند که هر گاه دوباره علق را ورق می زنند «اقراء بسم ربک الذی خلق» ها، از زبان جبرائیل درونشان به آنها وحی میشود.

قرآن؛ این آب روان و چشمه زلال که محل ریزش زشتی‌ها و رویش نیکی‌هاست، این بحر تفقد و تأمل که هزاره‌های تاریخ را در خود دارد، این قله منیع تحدی که یگانگی پروردگارش را فریاد می‌زند، این لوای سبز نبی که از ثنیات الوادع مدینه، روح و جان را به استقبال خود می‌کشد، این آسمان پاک که خورشید دانش را به تاریک‌ترین کلبه نم زده عقل می‌رساند، این شجره طیبه که سیب علمش را هیچ جاذبه‌ای جز تقوای الهی نمی‌چیند، آخرین راه بازگشت خاکیان به افلاک را نشان می‌دهد، راه بازگشت به خانه را، راه نجات از این غمکده و رسیدن به شادمانه لقاءالله چیزی نیست.

خواندن و شنیدن کلام پروردگار به هر بهانه‌ای که باشد دلچسب‌ترین و زیباترین عمل بندنگان است. خاصه اینکه فریاد شکوه و شکایت رسول مهربانی‌ها، همو که قلب مبارک انورش مامن جوشش چشمه های جاری و ساری زلال وحی الهی بود، هم چنان در گوش فلک طنین انداز است که: پروردگارا! قوم من قرآن را رها کردند «وَقالَ الرَّسولُ يا رَبِّ إِنَّ قَومِي اتَّخَذوا هذَا القُرآنَ مَهجورًا»﴿فرقان/۳۰﴾ و زیباتر آنکه فرقان حیات و زندگانی امت پیامبر(ص) و شیوه شیوای زیستن پیروان امیرالمومنین(ع) قران کریم و نهج البلاغه عزیز باشد.

این بار با افتخار تمام توفیق آن را داریم تا بیستمین دوره مسابقات سراسری قرآن و نهج‌البلاغه (بهار در بهار) شرکت ملی گاز ایران را، مرداد‌ماه ۹۵، در دیار عاشقان دلداده سخن نور و شهر فرهیختگان و دانایان، همدان، میزبان گلهای بوستان خانواده های قرآنی، فرزندان قرآن دوست کارکنان پرتلاش این شرکت باشیم؛ باشد که بتوانیم در گرماگرم نیمه تابستان، عطر و بوی ریحانه بهاری سرسبز‌ترین بهار را به مشام عاشقان برسانیم.