آغاز جلسات بررسی تعرفه پیشنهادی عوارض سال 98 شهرداری همدان

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان از آغاز جلسات بررسی تعرفه‌های پیشنهادی عوارض سال 98 شهرداری همدان خبر داد.

به گزارش فردای همدان، اکبر کاوسی‌امید در جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورا با محوریت بررسی تعرفه پیشنهادی عوارض سال 98 شهرداری، اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع، این کمیسیون با موضوع بررسی تعرفه های عوارض سال 98 به صورت روزانه با حضور اعضای شورا، معاونین و مدیران مناطق چهارگانه شهرداری برگزار می شود.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته و تجربیات سال گذشته، پیش بینی می شود بررسی تعرفه پیشنهادی عوارض در طی 6 جلسه به جمع بندی مناسبی برسد.

این عضو شورای شهر همدان با اشاره به تأکیدات قانون، یکی از مهمترین وظایف شورای شهر را رسیدگی کارشناسانه، بررسی و تصویب عوارض شهرداری تعرفه عوارض سالیانه برشمرد و افزود: هدف ما روان‌سازی تعریف تعرفه عوارض شهرداری است تا مجموعه‌های شهرداری و اقشار مختلف مردم، برداشت مشترکی از آن داشته باشند.

کاوسی‌امید با تأکید بر اینکه در صورت نیاز تعرفه عوارض بر اساس فرایند مشخص اصلاح خواهد شد، ابراز امیدواری کرد بتوانیم با پیشنهادات کارشناسانه شورا و شهرداری در تدوین تعرفه جدید تا حد توان از مباحث توصیفی و انشایی کاسته و به مباحث قاعده‌مند جدولی و فرمولی اضافه کنیم و بتوانیم برداشت‌های متفاوت را از تعرفه کاهش دهیم.

وی با تأکید بر اینکه باید در بررسی تعرفه عوارض واقعیت ها لحاظ شود، یادآور شد: باید برای تعرفه عوارض سال 98 تصمیم درستی را اتخاذ کنیم تا در مسیر درستی قرار گیریم که هم منافع مدیریت شهری و هم شهروندان لحاظ شود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان در پایان سخنانش گفت: گزارش جلسات برگزار شده در پایان به طور جامع و شفاف به اطلاع عموم خواهد رسید.