شهر گران اداره می‌شود

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان هم با بیان اینکه هر ساله در بودجه شهرداری اعتبار لازم برای امور خدمات شهری را لحاظ می کنیم، گفت: مهمترین وظیفه شهرداری ارائه خدمات به شهروندان است.

به گزارش فردای همدان، حسین قراباغی با تأکید بر اینکه شهر گران اداره می شود، افزود: هر ساله چند میلیارد تومان در حوزه خدمات شهری هزینه می‌شود؛ به طور مثال در بحث رفت‌وروب و جمع آوری زباله، سالانه چندین میلیارد تومان هزینه می کنیم که در سایر بخش ها نیز وضع به همین منوال است و هزینه های آنها به صورت جداگانه دیده می‌شود.

به گفته وی؛ پرداخت اجاره ماشین‌آلات برف‌روبی به‌ویژه در ایام قبل از آغاز بارندگی‌ها به این منظور انجام میشود تا مواقع بارش برف با مشکل مواجه نشویم و از طرفی با وجود تکنولوژی و دستگاه‌های جدید در امر برف روبی و خدمات شهر، این مسائل پیش پا افتاده است.

قراباغی با تأکید بر اینکه شهروندان شاهدان عینی عملکرد مدیریت شهری هستند، گفت: مردم با پرداخت عوارض شهرداری، انتظار دریافت خدمات مناسب دارند.

وی با بیان اینکه کار بخش خصوصی دقیق تر انجام میشود، معتقد است: اگر بودجه‌ای که امسال برای برف‌روبی در نظر گرفته ایم را به بخش خصوصی اختصاص می‌دادیم چنین مشکلی پیش نمی‌آمد و در صورت بروز مشکل، پاسخگو بودند.

* برنامه مدون از شهرداری درخواست شود

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه کارها با همه ایراداتی که به آن وارد است، انجام شده و موضوع مربوط به گذشته است، پیشنهاد داد: کمیسیون خدمات شهری شورا از شهرداری برنامه مدون مدیریت شهر در مواقع بارش برف درخواست کند.

نرگس نورا… زاده با بیان اینکه شاهد نخستین بارش برف امسال در همدان بودیم و قطعا تکرار خواهد شد، گفت: اگر با برنامه ریزی پیش رویم، به طور قطع این اتفاق تکرار نخواهد شد؛ اما در غیر اینصورت تکرار آن دور از ذهن نیست.