افتتاحیه مسابقات قرآن فرزندان کارکنان شرکت گاز در همدان

بیستمین دوره مسابقات کشوری قرآن كريم و نهج‌البلاغه فرزندان كاركنان شرکت ملی گاز ایران از پنج‌شنبه، ۱۴ مردادماه در محل دانشگاه آزاد اسلامی همدان آغاز شده است، این دوره از مسابقات تا روز جمعه، ۲۲ مردادماه با حضور ۲۰۰ نفر دختر و ۲۰۰ نفر پسر حافظ و قاری قرآن در رشته‌های حفظ، مفاهیم، قرائت و […]

بیستمین دوره مسابقات کشوری قرآن كريم و نهج‌البلاغه فرزندان كاركنان شرکت ملی گاز ایران از پنج‌شنبه، ۱۴ مردادماه در محل دانشگاه آزاد اسلامی همدان آغاز شده است، این دوره از مسابقات تا روز جمعه، ۲۲ مردادماه با حضور ۲۰۰ نفر دختر و ۲۰۰ نفر پسر حافظ و قاری قرآن در رشته‌های حفظ، مفاهیم، قرائت و نهج‌البلاغه به صورت کتبی و شفاهی برگزار می‌شود.

 

 

به گزارش “فردای همدان”، در مراسم افتتاحیه این دوره از مسایقات محمد مهدی مهدوی، مدیر عامل شرکت گاز استان همدان در مراسم افتتاحیه بیستمین دوره مسابقات سراسری قرآن و نهج البلاغه ویژه فرزندان و کارکنان شرکت ملی گاز ایران در همدان ضمن عرض تبریک و خوش آمد گویی بیان کرد: : قرآن در زندگی تک تک همه ما بسیار تاثیرگذار است.
وی افزود: قرآن حتی اگر به صورت دقیق به کسی معرفی نشود اما اگر به خوبی تلاوت و بیان شود معنویت آن می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد، با توجه به نحو و ریتمی که در آیه آیه قرآن وجود دارد می‌تواند تاثیرات خوبی را حتی بر روی ذهن افرادی که آشنایی با قرآن ندارند، ایجاد کند.
وی با بیان اینکه ما قرآن، این منبع عظیم را در اختیار داریم ولی حیف است جوان‌های ما آشنایی و صمیمیت با این مفاهیم نداشته باشند، ادامه داد: متاسفانه در جامعه فضاهای مجازی در نوجوانان تاثیر مخربی بر روی روابط خانواده و حتی گروه‌های دوستانه گذاشته است و فضا، فضای بدی است.
مدیر عامل شرکت گاز استان همدان اظهار کرد: برگزاری اینگونه مراسم و مسابقات بسیار موثر است و قطعا حافظان و قاریان قرآن می تواند برای ادامه راه پشتوانه قوی در جامعه باشد تا در مسیر مستقیم و قرآن حرکت کنیم.
غلامعلی میرزایی، مسئول کمیته فرهنگی و فوق برنامه بیستمین دوره مسابقات سراسری قرآن و نهج‌البلاغه فرزندان کارکنان شرکت ملی گاز ایران نیز در این مراسم بیان کرد: در طول مسابقات متسابقین می‌توانند از راهنمایی‌های خانم اقوامی از حوزه علمیه به عنوان کارشناس، مشاور مذهبی و فرهنگی اجتماعی بهره‌مند شوند.
وی عنوان کرد: برنامه‌های فرهنگی و فوق برنامه این دوره از مسابقات شامل مسابقه کتابخوانی، میوه آرایی بدون اصراف، مسابقه خطاطی با خودکار با سه موضوع از حدیث و روایات با موضوع حضرت معصومه (ع)، مسابقات ورزشی و برنامه جشن به مناسبت میلاد حضرت معصومه (ع) و روز دختر است.
میرزایی ادامه داد: مسابقه عکاسی با موضوعات تاکید رهبر بر مصرف تولیدات داخلی که متسابقین می‌توانند از کالا‌های ایرانی که همراه دارند عکس بگیرندف دومین محور محور شهدا سومین محور سوره مبارکه اسرا و نماد‌ها و کرامات بنی ادم است که از ویژه برنامه‌های این دوره از مسابقات است.
وی ابراز کرد: بازدید از موزه آمادای، نمایشگاه صنایع دستی، حجاب و عفاف، ورزشی و سوغاتی بازدید از مزار شهید همدانی و تجدید میثاق شهدای مدافع حرم بازدید از غار علیصدر و تشریح و آسیب ماهواره و فضای مجازی نیز از برنامه‌های جانبی مسابقات است.