ضرورت پرورش خبرنگاران حرفه‌ای محیط زیستی به شدت احساس می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان از برگزاری دوره آموزشی روشهای نوین خبرسازی و ارتقای دانش و سواد زیست محیطی اصحاب رسانه با همکاری جهاد دانشگاهی همدان برای خبرنگاران استان خبر داد.

به گزارش فردای همدان، عادل عربی عنوان کرد: چالش های محیط زیست در جهان امروز، به یکی از مسایل مهم و نگران کننده تبدیل شده است، به همین منظور دوره آموزشی روش های نوین خبرسازی و ارتقای دانش و سواد زیست محیطی اصحاب رسانه با همکاری جهاد دانشگاهی استان همدان به منظور بالا بردن سواد زیست محیطی خبرنگاران  در هفته نخست دی ماه 97 برگزار می شود .

 

عربی گفت: در حال حاضر و با توجه به بحران های محیط زیست در کشور، رویکرد توسعه پایدار یکی از جریان های مهمی است که باید بیش از پیش مورد توجه افکار عمومی قرار گیرد.

 

عربی به یکی از عوامل مهم و تاثیر بر توسعه پایدار ومحیط زیست اشاره کرد و گفت: نقش رسانه ها و خبرنگاران حرفه ای حوزه محیط زیست، کمتر مورد توجه قرار گرفته است اما با این حال رسانه ها می توانند با اولویت قرار دادن و برجسته کردن مسائل، بحران ها و چالش های محیط زیست در رفع این معضلات تاثیرگذار باشند.

 

وی همچنین افزود : رسانه ها و روزنامه نگاران می توانند سطح سواد زیست محیطی شهروندان را ارتقا دهند و نگرش ، دانش و ترویج فرهنگ محیط زیست و جلوگیری از تخریب محیط زیست توسط شهروندان ، صاحبان صنایع و کارخانجات و سیاستگذاران کلان موثر باشند.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان اظهار کرد: رسانه های کشوری و محلی از کمبود شدید خبرنگاران متخصص و حرفه ای محیط زیست رنج می برند و متاسفانه تعداد خبرنگاران محیط زیست انگشت شمار هستند و بیشتر روزنامه نگارانی که در این حوزه قلم می زنند، به علت عدم تسلط بر دانش محیط زیست قادر به تاثیرگذاری بر افکار عمومی نیستند.

 

وی عنوان کرد: از سوی دیگر ، عدم آشنایی خبرنگاران محلی با مسائل زیست محیطی باعث شده که معضلات استانی کمتر در رسانه های سراسری بازتاب داشته باشد. همچنین، فعالان محیط زیست به علت ناآشنا بودن به اصول خبرنویسی و با وجود داشتن قلم توانا نتوانسته اند صدای خود را در رسانه ها منعکس کنند.

 

وی در پایان تاکید کرد:  ضرورت پرورش روزنامه نگاران محیط زیست در این برهه به شدت احساس می شود