فعاليت 70 مرکز تست «HIV» در همدان

رئيس مرکز بهداشت شهرستان همدان از آمادگي 70 مرکز تست «HIV»» در همدان خبر داد.

به گزارش فردای همدان، محمد خيرانديش در کارگروه سلامت و امنيت غذايي شهرستان همدان اظهار کرد: سال گذشته 56 سبزي‌کار متخلف در شهرستان همدان به مراجع قضايي معرفي شد.

وي با اشاره به اينکه امسال هفت نفر به مراجع قضايي معرفي شدند گفت: با اين وجود در برخي از مناطق وضعيت فرقي نکرده است زيرا از آب فاضلاب براي کشت محصولات ديگر استفاده مي‌کنند.

رئيس مرکز بهداشت شهرستان همدان با تاکيد به اينکه فاضلاب‌ وارد برخي مزارع مي‌شود افزود: بايد منشأ کشت محصولات با فاضلاب در همدان شناسايي شود.

وي گفت: 50 درصد کار دانشگاه علوم پزشکي در حوزه بهداشت است و اميدوارم صدا و سيما برنامه‌هاي بيشتري در اين حوزه تهيه کند.

خيرانديش در خصوص رفع مشکل رودخانه کوي نبوت شهرک مدني نيز اظهار کرد: وضعيت همدان در جلوگيري از ورود آب فاضلاب به رودخانه‌ها بسيار خوب بوده و در اين زمينه اقدامات خاصي انجام شده است.

وي در ادامه سخنانش با بيان اينکه بيماري «اچ آي وي» موضوع مهمي است که انتظار داريم در هفته‌ اطلاع‌رساني اين بيماي صدا و سيما به ياري ما بشتابد گفت: سال گذشته 13 مورد مثبت « اچ آي وي» داشتيم که 6 مورد آن در بين خانم‌ها بود.

رئيس مرکز بهداشت شهرستان همدان از آمادگي 70 مرکز براي تست «HIV»» در همدان خبر داد و گفت: اين مسئله همکاري ساير سازمان‌ها را مي‌طلبد