مشکلي در تأمين دارو نداريم

معاون سياسي اجتماعي فرماندار همدان گفت: 450 قلم دارو در همدان تهيه شده و تا دو سال آينده در تامين دارو مشکلي نداريم.

به گزارش فردای همدان، علي‌اصغر ناظري‌پور در کارگروه سلامت و امنيت غذايي شهرستان همدان با بيان اينکه امنيت غذايي مسئله مهمي بوده و مسووليت ما سنگين است، اظهار کرد: دستگاه‌ها موظف به پيگيري مصوبات حوزه سلامت هستند.

وي با بيان اينکه گاهي دستگاه‌ها ارتباطي قوي با فرمانداري برقرار نکرده‌اند، گفت: برخي از مشکلات در شهرستان همدان باقي مانده و وقتي علت را بررسي مي‌کنيم پي مي‌بريم که اگر تعامل با رؤساي دستگاه‌ها و فرمانداري بود، مسائل بهتر پيگيري مي‌شد.

معاون سياسي ـ اجتماعي فرماندار همدان با اشاره به اينکه اداره آموزش و پرورش در مورد ورود هر نوع مواد غذايي به مدرسه به طور جد رصد کند، افزود: مسوولان بوفه‌هاي مدارس رعايت بهداشت و سلامت و امنيت غذايي را مورد توجه قرار دهند.

وي با اشاره به اينکه ورود و خروج افراد غير مسؤول بدون هماهنگي به مدارس ممنوع است، خاطرنشان کرد: به هيچ وجه فردي اجازه ندارد مگر با هماهنگي وارد مدارس شود.

ناظري‌پور با تاکيد به اينکه نبايد اجازه داد کساني به اسم گرفتن آزمايش و مسائل ديگر وارد مدارس شوند، افزود: والدين دانش‌آموزان مدرسه را محل امن فرزندان خود مي‌دانند و نبايد بگذاريم به محيطي ناامن تبديل شود.

وي با اشاره به اينکه بايد مشکل آبخوري مدارس حل شود، گفت: مرکز بهداشت چندين مورد غير بهداشتي را در اين زمينه به اداره آموزش و پرورش ارائه داده که تقاضا داريم اين مسائل به طور جدي پيگيري شود.

معاون سياسي ـ اجتماعي فرماندار همدان با اهميت به تحرک بدني در کاهش بيماري‌هاي قلبي ـ عروقي، چاقي و…گفت: کاهش سن ابتلا به بيماري قلبي ـ عروقي بسيار جدي است که بايد نسبت به تغذيه سالم و ورزش حساس بود.

وي با اشاره به اينکه اقدامات خوبي در خصوص جلوگيري از ورود فاضلاب به رودخانه‌ها توسط امور آب و فاضلاب صورت گرفته است، تاکيد کرد: اميدواريم جلوگيري از ورود فاضلاب به رودخانه دره مرادبيگ و منوچهري تا پايان سال انجام شود.

ناظري‌پور با بيان اينکه اقدام صدا و سيما در اطلاع‌رساني مسائل بهداشتي خوب بوده است، افزود: گاهي يک مسموميت يا حادثه‌اي اتفاق مي‌افتد که چه خوب است مرکز بهداشت با هماهنگي صدا و سيما آن را اطلاع‌رساني کند.

وي با اشاره به اهميت پيشگيري از موارد ابتلاي جديد افراد به ويروس «HIV» افزود: گاهي با يک رفتار ساده، فرد ممکن است آلوده شود و بايد اطلاع‌رساني در اين خصوص مورد توجه قرار گيرد.

معاون سياسي ـ اجتماعي فرماندار همدان با بيان اينکه سال گذشته در هفته اطلاع‌رساني ايدز، يک‌هزار نفر آزمايش شدند که امسال تعداد به 600 نفر رسيده است، گفت: تغيير موارد ابتلا به اين بيماري نگران‌کننده است.

وي با تاکيد به اينکه با آموزش مي‌توان از موارد ابتلاي جديد افراد به اين بيماري جلوگيري کرد چراکه برخي از طريق رابطه جنسي به کام مرگ مي‌روند، خاطرنشان کرد: اتفاقات موجود در پوسته شهر باورکردني نيست.

ناظري‌پور با اشاره به اينکه پيگيري کمبود دارو مورد تاکيد ماست گفت: سامانه 190 سازمان غذا و دارو در اين خصوص فعال است و افراد مي‌توانند نسبت به کمبود دارو مسؤولان را در جريان بگذارند.

وي با اشاره به اينکه طبق گفته معاونت غذا و دارو 450 قلم دارو تهيه شده و تا دو سال آينده در تامين دارو مشکلي نداريم، در ادامه سخنانش افزود: در خصوص ممانعت از آبياري محصولات با فاضلاب بايد به طور جدي ورود کرد.

معاون سياسي ـ اجتماعي فرماندار همدان با بيان اينکه طبق بازديدهاي صورت گرفته خروجي تصفيه‌خانه فاضلاب همدان مشکلي ندارد و قابل استفاده در کشاورزي است، افزود: مشکل رودخانه کوي نبوت شهرک مدني نيز در حال رفع است.

وي با اشاره به اينکه در پارک فدک بوي بدي به دليل فاضلاب پيچيده است، خواستار توجه به اين موضوع شد و افزود: کار در حوزه تصفيه‌خانه، جلوگيري از فاضلاب به رودخانه و…‌ از طريق شهرستاني پيگيري مي‌شود و تامين اعتبارات نيز مورد توجه بوده است.