تشديد نظارت از مراکز پرورش طيور همدان

معاون سياسي امنيتي اجتماعي فرمانداري همدان در ستاد پيشگيري و مقابله با شيوع آنفولانزاي فوق حاد پرندگان گفت : اين ستاد اقدامات به موقع و گسترده اي را براي مقابله و پيشگيري از شيوع بيماري آنفولانزاي فوق حاد پرندگان انجام داده است .

به گزارش فردای همدان، علي اصغر ناظري پور با اشاره به قرار گرفتن همدان در مسير اصلي ترانزيت چند استان افزود : هماهنگي به موقع بين جهاد کشاورزي، اداره دامپزشکي و پليس براي کنترل و جلوگيري از جابجايي غير استاندارد طيور در شهرستان بعمل آمده است .

 

معاون سياسي امنيتي اجتماعي فرمانداري همدان خاطر نشان شد : سال 96 در مبارزه و پيشگيري از شيوع آنفولانزاي فوق حاد پرندگان بيش از 25 ميليون قطعه مرغ تخم گذار در نقاطي از کشور امحا شد.

 

وي با اشاره به اقدامات اين ستاد در سال گذشته گفت : امحا يک واحد 90 هزار قطعه اي مرغ تخم گذار و پاکسازي تا شعاع چندين کيلومتري درکمترين زمان ممکن سبب جلوگيري از شيوع بيماري و خطر آلودگي ساير واحد هاي شهرستان همدان در سال گذشته شد .

 

ناظري ايجاد بازار فروش طيور شهرستان توسط شهرداري را اقدامي قابل تحسين خواند و ابراز کرد : اتاق اصناف چندين سال پيگير رفع فروش هاي جزيره اي طيور در سطح شهرستان بود .

 

وي از تسهيل نظارت بر فروشندگان طيور در محل جديد گفت و تصريح کرد : جمع آوري فروش و ذبح طيور در نقاط مختلف شهر و تجميع آن در محلي جديد با استقبال و بدون تنش از سوي فروشندگان طيور انجام شد .

 

معاون سياسي امنيتي اجتماعي فرمانداري همدان تاکيد کرد : توجه به مسائل معيشتي فروشندگان طيور شهرستان نيز مورد توجه اين ستاد بوده و نماينده اي از اين صنف در جلسات حضور دارد .

 

اين مقام مسئول عنوان کرد : درگذشته مواردي از رهاسازي لاشه هاي طيور مشکوک به بيماري را در کنار جاده شاهد بوديم که اين موارد پس از هماهنگي هاي صورت گرفته توسط اداره دامپزشکي و راه و شهرسازي شهرستان همدان معدوم شدند .

 

وي ادامه داد : اداره محيط زيست و راه و شهرسازي شهرستان اکيپ بررسي و امحاء پرندگان وحشي مشکوک به آنفولانزاي فوق حاد پرندگان شهرستان را تشکيل داده است .