جادبه‌های ایران ۱۰ برابر بیشتر از کشور مالزی است

استاد دانشگاه usm مالزی در پنل تخصصی ویژگی یک شهر موفق پذیر گفت: برای کشور مالزی توریسم از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا توریسم برای کشور ما شغل بوجود می آورد.

به گزارش فردای همدان، پرفسور بدرالدین محمد اظهار کرد: توریسم تعادل بین مناطق شهری و روستایی را ایجاد می کند و هم چنین روابط بین المللی را تسهیل می بخشد.

 

وی بیان داشت: بعد از صنعت نفت و پتروشیمی، توریسم در کشور مالزی رتبه دوم را دارد زیرا کشور مالزی مانند ایران نفت ندارد.

 

بدرالدین محمد بیان داشت: هرساله ۳۲ میلیون نفر توریسم به کشور ما سفر میکنند.

 

استاد دانشگاه usm مالزی اذعان داشت: در دهه ی ۶۰ و ۷۰ توریسم در کشور مالزی بحثی منفی بود زیرا در آن زمان هتل وجود نداشت و هتل بیشتر در شهرهای بزرگ و تفریحگاه ها وجود داشت.

 

وی اذعان داشت: ما مالزی را به عنوان کشور خورشید و دریا معرفی میکردیم و ما بخاطر تفریح و لذت سفر نمیکردیم.

 

وی در ادامه افزود: در دهه ی ۷۰ مالزی تصمیم گرفت به عنوان کشور اسلامی برای صنعت تورسم معرفی شود و سعی شد که بازار جهانی را جذب کشور اسلامی کنیم.

 

وی بیان داشت: همه اماکن گردشگری مالزی دولتی و ملی محسوب می شد و توسط کشور توسعه پیدا می کرد زیرا خصوصی سازی اهمیت قابل توجهی دارد بنابراین ایران نیز باید به سمت خصوصی سازی برود.

پروفسور محمد بدرالدین گفت: مالزی با توریسم بسیار جدی برخورد کرده است و در حال حاضر یک وزارتخانه در کشور مالزی وجود دارد که تنها مسئول توریست است و فرهنگ و هنر و توریسم را از هم جدا نکرده است.

وی گفت: زمانی که مالزی در حال پیشرفت در خصوص گردشگری بود دولت با شرکت های خصوصی همکاری می کرد.

 

پرفسور محمد بدرالدین گفت: جاذبه های ایران ده برابر بیشتر از کشور مالزی است و اگر میخواهید استراحت کنید به مالزی سفر کنید.