سالانه ۳ میلیارد گردشگر از مرزهای ملی جا به جا می‌شوند

استاد دانشگاه سوئیس با تاکید بر اینکه گردشگری یک صنعت جهانی است، گفت: سالانه ۳ میلیارد گردشگر از مرزهای ملی جا به جا می شوند و توزیع اطلاعات در رشد گردشگر تاثیر گذار است.

به گزارش فردای همدان، پروفسور لورنزو کانتونی ظهر دوشنبه در پنل بررسی توانمندی های گردشگری فرهنگی به وجود امکانات و فنآوری همچون تلفن های هوشمند، رسانه ها در نوآوری گردشگری اشاره کرد و گفت: سازمان جهانی گردشگری بازوی انتقال داده های نوآوری و فنآوری گردشگری است.

وی با بیان اینکه در نقشه راه گردشگری ۵ قسمت اصلی داریم، افزود: تکنولوژی می تواند کمک شایانی در سفر به ما داشته باشد.

این پروفسور با تاکید بر اینکه نقش رسانه های اجتماعی در این حوزه بسیار مهم است، گفت: توریست ها به دنبال دانستن فرهنگ ها هستند.

 

استاد دانشگاه سوئیس با تاکید بر اینکه گردشگری یک صنعت جهانی است، گفت: سالانه ۳ میلیارد گردشگر از مرزهای ملی جا به جا می شوند و توزیع اطلاعات در رشد گردشگر تاثیر گذار است.

 

پروفسور لورنزو کانتونی با اشاره به اینکه توریست ها رفتن به فضاهای مختلف را می پسندند، اظهار داشت: ما باید این تفاوت ها را به خوبی توضیح بدهیم تا آنها از سفرشان لذت ببرند کمااینکه تحقیقاتی در خصوص سفر کردن بروی ملل مختلف انجام شده است.

 

وی با اشاره به اینکه بدنبال این هستیم که اقداماتی انجام شود که تجربه سفر برای گردشگر لذت بخش باشد، عنوان کرد، با تبادل افکار می توان راهی نو را در گردشگری ایجاد کرد.

 

پروفسور لورنزو کانتونی با اشاره به اینکه نقش میراث فرهنگی یک منطقه در جذب گردشگر عنوان کرد: حتی محلی ها هم می توانند از این رهگذر منتفع شوند.
وی با بیان اینکه ایجاد نوآوری و استفاده از تکنولوژی به توسعه اقتصادی منطقه کمک می کند، عنوان کرد: غذاهای محلی یکی از زمینه های افزایش توریسم در یک منطقه است.

 

پروفسور لورنزو کانتونی با اشاره به اینکه استفاده از تجربیات گردشگری در راستای توسعه آن اثر گذار است، عنوان کرد: استفاده از گردشگری دیجیتال یکی از موارد است که یونسکو نیز از آن برای میراث نا ملموس استفاده کرده است.

 

وی به جوامع بومی و استفاده از فنآوری و نوآوری در این جوامع اشاره و بیان کرد: سازمان های محلی و گردشگری در جوامع محلی توسط خانم ها اداره می شود که با استفاده از فنآوری توانستند جوامع خود را متحول کنند.

 

پروفسور لورنزو کانتونی با تاکید بر اینکه هدف ایجاد ارتباط بین مناطق باستانی است، گفت: یادگیری مجازی به کمک منابع، می تواند یادگیری ها را در بستر فضای مجازی گسترش بدهد و هدف ایجاد فرصت های مطلوب برای آموزش است.

 

وی گفت: در برخی کشورهای جهان، آژانس های گردشگری بدلیل عدم توانایی در استفاده از فنآوری و نوآوری متوقف شده اند.