اصناف با قوت بیشتری در اجلاس همدان 2018 مشارکت کنند

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد: اصناف باید با قوت و قدرت بیشتری در چهلمین اجلاس جهانی گردشگری همدان 2018 مشارکت داشته باشد.

به گزارش فردای همدان، حسین قراباغی در نشست هم‌اندیشی اتاق اصناف با محوریت تقویت اجلاس جهانی گردشگری همدان ۲۰۱۸، اظهار کرد: انتظار می‌رود از فرصت میزبانی چهلمین اجلاس جهانی گردشگری به نفع همدان بهره برداری شود.

قراباغی با تأکید بر اینکه اصناف پیشگامان  نظام اقتصادی هستند، افزود: سالهاست که به عنوان پیشروان عرصه اقتصاد به فعالیت خود ادامه داده و در عرصه‌های مختلف همواره تأثیرگذار هستند؛ بنابراین از نقشی که اصناف در عرصه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی دارند، نباید غافل ماند.

وی با تأکید بر اینکه ما باید اصناف خود را در اجلاس جهانی گردشگری به گردشگران معرفی کنیم، ادامه داد: همزمان با برگزاری چهلمین اجلاس جهانی گردشگری در همدان، می‌توان ادعا کرد که اصناف باید بیشترین سود را از رویداد گردشگری ببرد؛ اما برای این مهم باید با برنامه، گردشگر را جذب کرد.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان عنوان کرد: این یک دغدغه است که چرا برای گردشگری و سوغات همدان هنوز برندسازی نداشته ایم.

قراباغی ادامه داد: این دغدغه است که چرا در زمینه گردشگری مبدأ نیز کار نشده است تا با ایجاد انگیزه، گردشگران داخلی و خارجی را به سمت همدان هدایت کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه برای عرضه سوغات استان باید به دنبال برندسازی به نام همدان باشیم؛ گفت: به طور مثال صنعت چرم همدان با برند تبریز ارائه میشود که قابل قبول نیست.

به گفته قراباغی، در حال حاضر شاهد رقابت حضور شهرهای دیگر در نمایشگاه جانبی چهلمین اجلاس جهانی گردشگری در همدان هستیم؛ اما همدان در این فستیوال های جهانی برای معرفی توانمندیهای استان ورود پیدا نکرده است.

وی با بیان اینکه باید بخواهیم و فعل خواستن را صرف کنیم تا به مرحله توانستن برسیم، اظهار کرد: شورای شهر همدان حداکثر پیگیری لازم را داشته است تا نقش مدیریت شهری در برگزاری هر چه بهتر اجلاس مشخص شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان اعلام آمادگی کامل مدیریت شهری را برای این رویداد جهانی در همدان را مطرح کرد.