سرشماری زمستانی پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر در همدان

معاون فنی اداره کل همدان از سرشماری زمستانی پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر در روزهای 22 و 23 دی ماه در کلیه تالابها و زیستگاه های آبی استان همدان خبر داد.

به گزارش فردای همدان، مهدی صفی خانی با اعلام این خبر گفت : در آغاز فصل زمستان و به طور همزمان با سراسرکشور سرشماری زمستانی پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر در روزهای 22 و 23 دی ماه در کلیه تالاب ها و زیستگاه های آبی استان همدان صورت خواهد پذیرفت.

 

صفی خانی افزود: مطابق روال سنوات گذشته و با برنامه ریزی که از اکنون در دست اقدام است سرشماری زمستانی پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر در دوره زمانی یازدهم دی ماه لغایت یازدهم بهمن ماه در سراسر کشور و به صورت ملی انجام خواهد شد.

 

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به اینکه این رویداد مهم در روزهای بیست و دوم و بیست و سوم دی ماه به صورت بین الملی صورت می پذیرد و با عنایت به اینکه در زیستگاه های آبی استان قابلیت سرشماری وجود دارد، لذا در استان همدان طی روزهای مذکور و همزمان با سایر استانهای کشورها سرشماری صورت خواهد پذیرفت.

 

وی در پایان تصریح کرد: این سرشماری با همکاری کارشناسان مجرب اداره کل  و واحدهای تابعه، همچنین پرنده شناسان حرفه ای علاقمند در استان صورت می پذیرد.