اعلام آمادگی مدیریت شهری برای حمایت از اجلاس جهانی گردشگری

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز آمادگی مدیریت شهری را برای حمایت از برگزاری هرچه باشکوه‌تر اجلاس جهانی گردشگری در راستای توسعه شهر همدان اعلام کرد.

به گزارش فردای همدان، کامران گردان با بیان اینکه گردشگری یکی از محورهای اصلی توسعه استان همدان محسوب میشود، افزود: این اجلاس بین المللی فرصت طلایی است که باید به منظور جذب گردشگران داخلی و خارجی حداکثر بهره برداری را داشته باشیم.

به گفته وی، با توجه به اینکه همدان جزو شهرهای هدف گردشگری در نقشه‌های بین‌المللی نیست؛ اگر تمام تلاش خود را در این اجلاس جهانی حول محور این مهم داشته باشیم، شهر همدان به عنوان هدف بین المللی گردشگری مورد توجه توریست داخلی و خارجی قرار میگیرد.

رئیس شورای شهر همدان با اشاره به بهره گیری از ظرفیتهای تهران برای تبلیغات اجلاس جهانی گردشگری در همدان، معتقد است: تبلیغات و اطلاع رسانی این اجلاس مناسب بوده اما کافی نیست؛ بنابراین در فرصت باقی مانده قبل از برگزاری اجلاس باید نگاه ها را به سمت همدان جذب کنیم.

گردان با تأکید بر اینکه در تبلیغات این اجلاس بین‌المللی همراه مسئولان امر خواهیم بود، افزود: عبور زائران اربعین حسینی از شهر همدان یک فرصت متمایز برای معرفی برگزاری اجلاس جهانی گردشگری در همدان و جذب گردشگران داخلی است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان در ادامه با تأکید بر اینکه آبروی کشور و استان همدان به برگزاری اجلاس جهانی گردشگری گره خورده است،  گفت: با توجه به اینکه معرفی همدان به جهانیان بدون هزینه مضاعف در حال انجام است، باید فرصت برگزاری این اجلاس بین‌المللی را در شهر همدان غنیمت شمرده و نام همدان را بر روی آنتن رسانه‌های داخلی و خارجی مطرح کنیم.

حمید بادامی‌نجات افزود: تبلیغات همدان با برگزاری رویدادهای بین المللی همدان ۲۰۱۸ به خارج از استان هدایت شد و شهر همدان در ردیف ۵ شهرگردشگری کشور قرار گرفت.

وی با توجه به نارضایتی شهروندان از پیاده راه اکباتان، از شهرداری خواست: به منظور رونق دادن به این مسیر انتظار می‌رود برای جهت‌دهی مورد استقبال شهروندان، نوع صنوف واقع در پیاده‌راه‌ها ساماندهی شود.

فرهنگ گردشگری را باید در همدان نهادینه کرد

عضو هیات رئیس سازمان جهانی گردشگری و مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر هم صنعت گردشگری را یکی از راهکارهای اقتصادی برای بهبود معیشیت مردم دانست و گفت: برگزاری چهلمین اجلاس سازمان جهانی گردشگری در شهر همدان با این هدف به انجام می‌رسد که همدان را خوب‌تر معرفی کرده و باور گردشگری را در بین مردم نهادینه کنیم.

حمیدرضا یاری با تأکید بر اینکه این اجلاس بین‌المللی را مصادره نخواهیم کرد، عنوان کرد: تنها هدف این است تا دورنمایی از شهر همدان را به نمایش بگذاریم که گردشگران را جذب کنیم؛ بنابراین از تمامی ظرفیت‌ها برای پای کار آوردن مردم بهره می‌بریم.

وی از فرهنگسازی گردشگری و سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری استقبال کرد و گفت: با برگزاری رویدادهای گردشگری درصدد هستیم فرهنگ گردشگری در همدان را نهادینه کنیم و دغدغه داریم که در سال ۲۰۱۹ شاهد پیامدهای مثبت رویدادهای گردشگری «همدان ۲۰۱۸» باشیم.