جشنواره مطبوعات غرب کشور در همدان برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در خصوص حوزه رسانه ها و مطبوعات هم می‌گوید: خوشبختانه فضای رسانه ای بدون چالش در همدان وجود دارد و در این حوزه هم برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده که جشنواره مطبوعات غرب کشور را با محوریت همدان کنیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، درویش‌نژاد با بیان اینکه تعامل، رشد فرهنگی و توسعه را به همراه دارد؛ می‌گوید: تلاش کردیم با همه نهادها و دستگاه‌ها ارتباط و تعامل سازنده داشته باشیم تا ضمن پیشگیری از موازی‌کاری، برنامه‌هایی مشترک در این حوزه برگزار کنیم؛ بر همین اساس با مجمع نمایندگان استان دیدار کرده و درخصوص مسائل مختلف تعامل داشتیم.

وی با تاکید بر لزوم تحقق عدالت فرهنگی، خاطرنشان می‌کند: همه مردم باید از همه رویدادها بهرمند شوند. وقتی جشنواره‌ای در سطح شهرستان ها برگزار شود؛ علاوه بر ایجاد نشاط اجتماعی استعدادهای جوان و ظرفیت ها شناسایی شده و مورد حمایت قرار می گیرند.

درویش نژاد ایجاد پلاتو در سطح شهرستان ها را از دغدغه های هنرمندان دانسته وی تأکید می‌کند: احداث پلاتوهای شهرستانی از برنامه های در دست اقدام این اداره کل است.

* جشنواره مطبوعات غرب کشور در همدان برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در خصوص حوزه رسانه ها و مطبوعات هم می‌گوید: مطبوعات پایه های توسعه جامعه هستند؛ خوشبختانه فضای رسانه ای بدون چالش در همدان وجود دارد و در دو ماه گذشته چهار نشست با اهالی رسانه برگزار کرده ایم؛ در این حوزه هم برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده که جشنواره مطبوعات غرب کشور را با محوریت همدان و در این شهر برگزار کنیم.

* ایجاد گذر فرهنگی در همدان

درویش نژاد در بخش دیگری از صحبت های خود؛ از انعقاد تفاهم نامه بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شهرداری همدان خبر داده و اظهار می‌کند: ایجاد گذرهای فرهنگ و هنر؛ بازارچه های هنری و… جزو مفاد این تفاهم نامه است. در گذر فرهنگی برنامه‌های زیادی مثل اجرای موسیقی، فروشگاه محصولات فرهنگی و هنری، اجرای نمایش و… انجام می‌شود.

* نکوداشت مفاخر، نکوداشت مقام فرهنگ و هنر است

وی بزرگداشت مفاخر را از برنامه های جدی ارشاد دانسته و خاطرنشان می‌کند: بزرگداشت مفاخر گذشته و تکریم بزرگان حاضر، برنامه‌ای است که با جدیت پیگیری می‌شود؛ بر این اساس سال آینده کنگره ملی بزرگداشت آیت‌ا… تألهی را در همدان برگزار خواهیم کرد. تقویت بنیاد سیدجمال الدین اسدآبادی هم در این حوزه آغاز شده و در دست اقدام است.

درویش‌نژاد معتقد است نکوداشت بزرگان و پیشکسوتان، نکوداشت فرهنگ و هنر یک سرزمین است و می‌گوید: مفاخری هستند که سالیان زیادی از عمر خود را در مسیر اعتلای فرهنگ و هنری این کشور سپری کرده‌اند و باید مورد تکریم قرار بگیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه معتقدم برنامه‌های هر رشته فرهنگی و هنری باید با مشارکت اهالی آن حوزه برگزار شود؛ تصریح می‌کند: وظیفه ما هدایت، حمایت و نظارت است؛ مشارکت مردم در برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری ایجاد نشاط اجتماعی را به همراه دارد.

* برگزاری هفته‌های فرهنگی و هنری در همدان

وی برگزاری هفته‌های فرهنگی در استان را از دیگر برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نام برده و می‌گوید: در برگزاری هفته های‌ فرهنگی، داشته ها و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان به شهرها و استان های دیگر معرفی شود. این برنامه فرصتی است تا آنچه را که از تاریخ و فرهنگ غنی همدان به جا مانده به مردم سایر شهرهای ایران و حتی جهان معرفی کنیم.

درویش‌نژاد برگزاری جشنواره فیلم مستند و کوتاه کشورهای اسلامی، جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، برگزاری جشنواره‌های استانی، برگزاری کنسرت‌های موسیقی و… را دیگر برنامه‌های این اداره کل عنوان کرد.