آمادگي بيش از 2هزار خانواده همدانی برای پذيرايي از زائرين اربعين

معاون سياسي امنيتي فرمانداري همدان با بيان اينکه تا کنون بيش از 2000 خانواده همداني براي پذيرايي از زائرين امام حسين( ع) در اربعين اعلام آمادگي کردند،اظهار داشت: امسال چون سنوات گذشته ايستگاه هاي صلواتي امداد رسان و اورژانس در مسير زائران مستقر هستند.

به گزارش فردای همدان، علي اصغر ناظري پور در جلسه هماهنگي ستاد اربعين گفت: با سازمان هاي مردم نهاد فعال در حوزه محيط زيست با همکاري شهرداري رايزني و هماهنگي صورت گرفته تا امسال در موکب هاي خدمت رسان تنظيف محيط را به صورت خودجوش و مردمي انجام دهند.

 

وي با بيان اينکه سيما و منظر شهري بايد هويدا و نماد شور حسيني را در ايام اربعين متجلي کند، عنوان کرد: در ستاد اربعين شهرداري مقرر شده است که ورودي ها و سطح شهر با بنر و المان هاي خاص ايام اربعين زيبا سازي شود.

 

وي افزود: خدمت رساني به بيش از 700 هزار زاير در سال گذشته اقدام پسنديده و مطلوب از جانب دستگاه هاي اجرايي و مردم بود که سبب شد همدان در سطح کشور ديده شود.

 

معاون سياسي امنيتي فرمانداري همدان با اشاره به اينکه اطلاع رساني خوبي از عملکرد ستاد اربعين در سال گذشته صورت گرفت، عنوان کرد: تصوير و صداي زائرين در صدا و سيما با هدف اشاعه فرهنگ حسيني در برنامه هاي مختلف لازم است با توجه و درايت بيشتري به سمع و نظر مردم برسد.

 

ناظري پور با بيان اينکه هر جا نيروي انتظامي باشد امنيت برقرار است گفت: در نقاط پر حادثه قرار است نيروهاي انتظامي و راهنمايي و رانندگي مستقر شوند.

 

وي با بيان اينکه امسال 15 روز قبل از اربعين فعاليت موکب هاي خدمت رسان همدان آغاز مي شود تاکيد کرد: فعاليت موکب ها امسال تا پنج روز پس از اربعين نيز ادامه خواهد داشت.

 

ناظری پور با بيان اينکه خدمت رساني در موکب ها به صورت خود جوش و مردمي است، گفت: امسال اصناف و برخي از صنوف از جمله تعميرگاه و صافکاري خودرو اعلام آمادگي و خدمت رساني به صورت آنلاين و صلواتي را به زائرين کردند که نشان از محبت قلبي و خوني شيعيان به سيد الشهدا و زائرين اين امام بزرگوار است.

 

وي همچنين خواستار شناسنامه دار شدن موکب ها براي شناسايي بهتر شد و گفت: لازم است تا با مسئولين موکب ها هماهنگي شود تا افراد فعال در ستادها از عبور و مرور به حريم جاده ها خود داري کنند تا از بروز حوادث جلوگيري کنيم.

 

ناظري پور افزود: با هماهنگي حوزه مقرر شده تا مبلغين براي استقرا در موکب ها براي پاسخگويي به سوالات شرعي به ايستگاه هاي صلواتي و موکب هاي ايراني مستقر در عراق نيز اعزام شوند.