اجلاس جهاني گردشگري بهترین فرصت برای معرفی جاذبه‌های گردشگری همدان

مديرکل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري همدان گفت: اجلاس جهاني گردشگري که آبان امسال در اين استان برگزار مي شود، بهترين فرصت براي معرفي جاذبه هاي گردشگري ايران و همدان به گردشگران سراسر جهان است.

به گزارش فردای همدان، اسداله رباني مهر روز جمعه در جلسه اطلاع رساني اجلاس جهاني گردشگري (UNWTO) در دبيرخانه همدان 2018 افزود: اجلاس جهاني گردشگري در همدان مهمترين رويداد سازمان جهاني گردشگري است و لزوم اطلاع رساني بيشتر رسانه ها را مي طلبد.

رباني مهر با اشاره به اينکه ظرفيت هاي گردشگري همدان متعدد و متنوع است، تاکيد کرد: تمام مسئولان، دست اندرکاران و علاقمندان به حوزه گردشگري بايد دست در دست هم براي بهتر برگزار شدن اين اجلاس تلاش کنند.

وي اضافه کرد: رسانه ها محلي و سراسري نقش موثري در معرفي و اطلاع رساني اين اجلاس دارند.

مديرعامل شرکت سياحتي عليصدر نيز عنوان داشت: 552 شرکت خصوصي از 158 کشور جهان، عضو سازمان جهاني گردشگري هستند که شرکت سياحتي عليصدر يکي از 11 عضو ايراني اين سازمان است.

حميدرضا ياري افزود: اين اجلاس از 21 تا 23 آبان با حضور اعضاي اين سازمان جهاني در همدان برگزار مي شود.

وي اظهار داشت: اين براي نخستين بار است که اجلاس جهاني گردشگري در ايران برگزار مي شود و ميزباني همدان در اين دوره از برگزاري اجلاس، افتخاري براي اين استان محسوب مي شود.

گفتنی است؛ سازمان جهاني گردشگري مستقر در شهر مادريد اسپانيا، از نمايندگي‌هاي سازمان ملل در بخش گردشگري است که در رابطه با امور جهانگردي سياستگذاري مي کند و امروزه پيشتازترين و شناخته شده ترين سازمان بين المللي مرتبط با سفر و گردشگري در جهان است.

اعضاي هيات رئيسه اين سازمان متشکل از 12 عضو است که در اوايل مردادماه سال گذشته براي نخستين بار شرکت سياحتي عليصدر همدان به عنوان يکي از اعضاي هيات رئيسه اين سازمان انتخاب شد.

شرکت سياحتي عليصدر که از سال 1370 با همکاري سازمان ايرانگردي و جهانگردي، سازمان همياري شهرداري هاي استان و شهرداري همدان و با هدف ايجاد بسترهاي مناسب براي ارائه خدمات بهتر براي جذب گردشگران داخلي و خارجي در منطقه عليصدر ايجاد شد، اکنون يک کرسي از 12 کرسي هيات رئيسه سازمان جهاني گردشگري را به خود اختصاص داده است.

استان همدان به عنوان پايتخت تاريخ و تمدن ايران زمين داراي بيش از يکهزار و 800 اثر تاريخي و گردشگري است که يکهزار اثر استان همدان ثبت ملي شده اند.

اين استان به واسطه وجود شمار زيادي آثار تاريخي، تفريحي و گردشگري به عنوان پايتخت تاريخ و تمدن ايران زمين معرفي شده است.

آرامگاه بوعلي سينا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و گنبد علويان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعليان ملاير، خانه مسعودي، آرامگاه ميررضي الدين آرتيماني و بقعه حيقوق نبي (ع) از مهمترين آثار تاريخي و باستاني اين استان است که همه ساله مورد بازديد گردشگران نوروزي قرار مي گيرد.

سنگ نوشته هاي گنج نامه، کليساهاي آنجلي و گريگوري، حمام قلعه، کاروانسراي صفوي، آب انبارها، خانه هاي قديمي و باغ نظري در همدان از ديگر آثار تاريخي مورد توجه گردشگران استان همدان است.

منبع: ایرنا