شهروندان مراقب تماس کلاهبرداران با موضوع اضافه واریزی باشند

معاون اجتماعی پلیس همدان گفت: شهروندان مراقب تماس‌ها و پیام‌های کلاهبرداران با موضوع اختلاف حساب و یا اضافه واریزی باشند.

به گزارش فردای همدان، حسین بشری اظهار کرد: اخیرا افرادی با مراجعه به پلیس شکایتی مبنی بر کلاهبرداری و انتقال غیر قانونی وجوه بانکی توسط افراد ناشناس مطرح و تقاضای رسیدگی دارند.

 

وی افزود: این مالباخته‌ها که اغلب کارمند دولت یا موسسات و شرکت‌های دولتی می‌باشند، مدعی هستند که فردی با آنها تماس و خود را یکی از مسئولین حسابداری معرفی و اعلام کرده مبلغی اشتباهی به حساب شما واریز شده. جهت جلوگیری از مشکلات بعدی سریعا به یکی از دستگاه‌های خودپرداز مراجعه و از آنجا تماس بگیرید تا نحوه عودت وجه را در کنار عابر بانک انجام دهیم.

 

بشری ادامه داد: این مالباختگان پس از مراجعه به یکی از دستگاه‌های خودپرداز و تماس با فرد مذکور و عمل به دستورات تلفنی آن فرد متوجه شده اند که حساب بانکی آنها تخلیه شده است.

 

 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان همدان در ادامه مطلب توضیح داد: این افراد با شگرد خاص ابتدا فرد را دستپاچه کرده و با گفتن شماره حساب و کدهای مختلف و چرب زبانی وجوه نقد حساب را با دست خود مالباخته به حساب های مد نظر خود منتقل می‌کنند.

 

بشری در پایان به شهروندان توصیه کرد: تحت هیچ شرایطی تحت تاثیر تماس و یا پیام افراد ناشناس قرار نگیرند و در صورت مواجهه با تماس‌هایی از‌ جمله اختلاف حساب، واریز اشتباهی وجه و یا برنده شدن جایزه در بانک ها و قرعه کشی های گوناگون و درخواست برای حضور در کنار عابر بانک ها، حتما بدون بررسی و تحقیق از اجرای خواسته افراد ناشناس اجتناب و موضوع را به پلیس فتا و یا فوریت های پلیسی 110 اعلام کنند.