6 عادت کاری مضر که باید ترک کنید!

برخی عادت های مشکل ساز وجود دارند که بر ما چیره شده اند. اگرچه ممکن است که آنها را بعنوان نشانه ای از سرسختی، اهمیت و کارایی خود تفسیر کنید، اما این عادتها در واقع پیامی به دیگران ارسال می کنند که شما خارج از کنترل هستید.

برخی عادت های مشکل ساز وجود دارند که بر ما چیره شده اند. اگرچه ممکن است که آنها را بعنوان نشانه ای از سرسختی، اهمیت و کارایی خود تفسیر کنید، اما این عادتها در واقع پیامی به دیگران ارسال می کنند که شما خارج از کنترل هستید. این عادتها از تمرکز شما می کاهند و به اعتماد به نفس شما لطمه می زنند.

در اینجا به 6 عادتی که باید ترک شوند تا در کار خود پیشرو باشید، اشاره می شود:

 

? کارها را با تاخیر انجام دادن
زمانی که شما کارهایتان را با تاخیر انجام می دهید، و به این کار عادت می کنید، به نظر می رسد که شما برنامه ریزی منسجمی ندارید و نمی توانید زمان خود را مدیریت کنید. با وقت شناسی و کنترل زمان خود، به خودتان، دوستان و همکارانتان احترام بگذارید.

 

? تند حرف زدن
سریع صحبت کردن و تلاش برای کوتاه کردن جلسات برای ذخیره چند دقیقه زمان بیشتر، اغلب باعث می شود که به نظر برسد شما تحت فشار هستید و نمی توانید با فشار کاری خود مقابله کنید.
زمانی که شما با وضوح و شمرده صحبت کنید و برای انتقال پیام خود وقت بگذارید، تاثیرات بسیار بیشتری دارد و اعتماد بیشتری نسبت به برنامه ها و چشم اندازهای شما ایجاد می کند.

 

? قوز کردن و خمیده بودن
خسته بودن، تبعات زندگی مدرن است. ولی نشان دادن خستگی از طریق وضعیت ظاهری شما، به شما زیان قابل توجهی وارد می کند.

 

? مشغول بودن به تلفن همراه
اگر در جلسات، تلفن همراه شما جلویتان باشد، حتی در صورتیکه صفحه نمایش آن به سمت پایین باشد، نشان دهنده اینست که نمی توانید بین آنچه که اضطراری و آنچه مهم است تمایز قائل شوید. دانستن اینکه روی چه چیزی تمرکز کنید و با جدیت به آن بپردازید، چیزی است که رهبران را از دیگران جدا می کند.

 

? عذرخواهی کردن و خجالت زده بودن
عذرخواهی مداوم (برای دیر کردن، خسته بودن و …) توجه همه را به مساله جلب می کند و نشان می دهد که شما ضعف های خود را می شناسید اما نمی توانید بر آنها غلبه کنید.

 

? عدم برقراری تماس چشمی
داشتن تماس چشمی با افراد، ساده ترین راه برای کسب اعتماد و احترام است و نشان دهنده اینست که شما بطور جدی تعهدات خود را می پذیرید و به آنچه که می گویید، باور دارید. تماس چشمی مناسب باعث می شود که همراهان بیشتری جذب کینید و بهترین نتیجه را از تیم خود بدست آورید. این کار را تمرین کنید تا به آن عادت کنید.