مشکل کمبود آب متوجه روستاهاي شهرستان همدان است

نشت بررسي مسايل و مشکلات روستاهاي دهستانهاي گنبد، سنگستان، هگمتانه و الوند کوه غربي بخش مرکزي شهرستان همدان به با حضور علي تعالي فرماندار همدان، امير خجسته نماينده مردم همدان در مجلي شوراي اسلامي،دهياران و اعضاي شوراي اسلامي روستاها در فرمانداري برگزار شد.

به گزارش “فردای همدان”، علي تعالي در اين نشست با بيان اينکه مشکل کمبود آب متوجه بسياري از روستاهاي شهرستان است، فرماندار شهرستان است تاکيد کرد : با عنايت به کاهش منابع آب بايد مصرف را در بخشهاي مختلف مديريت کنيم.

 

وي يادآور شد : سطح منابع آبهاي زيرزميني و کاهش نزولات آسماني را با گذشته مقايسه بايد کرد و متناسب با اين وضعيت مصرف آب بايد مديريت شود.

 

فرماندار همدان در خصوص اعتراض يکي از روستاهاي بخش مرکزي در خصوص کيفيت آب گفت : شخصا و بطور سرزده، حتي بدون هماهنگي با مديريت آب روستايي به روستاي شما مراجعه کرديم از آب شرب نمونه گرفتيم و مشکلي نداشت .

 

وي از دهياران خواست اهم مشکلات روستا را بطور مختصر بيان کنند تا ضمن جمع بندي با احصاء آخرين وضعيت در تصميم گيريها مورد ملاحظه قرار گيرد.

 

امير خجسته نيز با اظهار رضايت از کار مسئولان استان و شهرستان همدان گفت : در مقايسه با ساير استانها کارا با همدلي موجود بين مردم و مسئولان استان خوب پيش مي رود و حاصل اين همدلي پيشرفت طرحها و توسعه استان است.

 

نماينده مردم همدان در مجلس شوراي اسلامي افزود : عليرغم اين وضعيت همچنان با مشکلات عديده اي مردم مواجهند که بايد همه توان خود را بکار بگيريم و بخشي از اين مسايل را حل کنيم.

 

وي با اشاره به نياز تعدادي از راههاي روستايي به روکش آسفالت تصريح کرد : با رايزني نمايندگان تا کنون در چهار بار موفق به اخذ سهميه قير رايگان شده ايم که در سطح استاني و ماي هم پيگيري مي کنيم تا علاوه بر روکش مشکل نقاط حادثه خيز راههاي روستايي اصلاح شود.

 

خجسته اضافه کرد : اصلاح و تعريض راه روستاهاي مسير گردشگري امامزاده محسن و خط انتقال فاضلاب بطور همزمان با همکاري خوب اهالي روستاهاي اين مسير در حال انجام است که اين طرح حاصل مشارکت خود مردم در تعريض مسير است.

 

وي با بيان اينکه هيچ مشکلي از نظر اعتباري براي اجراي اينچنين طرحهايي ندارين تصريح کرد : اعتبارات براي تملک در طرحهاي تعريض راه روستايي نداريم و لازمه اجراي اين طرحها همکاري و مشارکت خود روستاييان است.

 

وي افزود : اعتبارات لازم براي تعريض و و اصلاح مسير گردشگري سد اکباتان و مسير روستاهاي چيشين و ابرو نيز اخذ شده و احداث بزرگترين پارک تفريحي به مساحت 300 هکتار در حاشيه سد اکباتان پيش بيني شده است.

 

نماينده مردم همدان در مجلس شوراي اسلامي اظهار کرد : تامين اعتبار سه استخر در حال احداث و رفع مشکل آب، توقف پروژه بيمارستان اکباتان و عدم شروع طرح موزه غرب کشور از جمله مسايلي است که بطور جدي از طريق مجمع نمايندگان پيگيري کرديم و نتيجه هاي خوبي حاصل شد.

 

وي در پايان تاکيد کرد : روستاهاي ما بايد در محور گردشگري کار کنند چون درآمد زايي و اشتغالزايي در اين بخش قابل توجه است .