رویداد همدان ۲۰۱۸ به توسعه گردشگری کشور کمک می‌کند

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: رویداد تبریز ۲۰۱۸ و همدان ۲۰۱۸ به رونق گردشگری کشور کمک زیادی خواهد کرد.   به گزارش “فرای همدان”، علی اصغر مونسان در آیین افتتاحیه همدان ۲۰۱۸  اظهار کرد: امروزه مدیران دنیا اعتقاد دارند که صنعت گردشگری بهترین مسیر توسعه پایدار در دنیا محسوب می […]

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: رویداد تبریز ۲۰۱۸ و همدان ۲۰۱۸ به رونق گردشگری کشور کمک زیادی خواهد کرد.

 

به گزارش “فرای همدان”، علی اصغر مونسان در آیین افتتاحیه همدان ۲۰۱۸  اظهار کرد: امروزه مدیران دنیا اعتقاد دارند که صنعت گردشگری بهترین مسیر توسعه پایدار در دنیا محسوب می شود و با هزینه های کم اجتماعی و اقتصادی می تواند توسعه بیشتری را رقم بزند.

 

وی تصریح کرد: توسعه گردشگری توانسته خود را به رتبه سوم توسعه برساند و در سال ۲۰۱۷، ۷ درصد رشد گردشگری در دنیا را تجربه کردیم و گردشگری به بیش از یک میلیارد گردشگر رسید.

 

مونسان بیان کرد: صنعت گردشگری همچنان مسیر رشد خود را ارتقا خواهد داد و هوشمندسازی عدم قطعیت را کاهش می دهد و صنعت بیمه دچار تغییرات جدی خواهد شد.

 

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: جای خوشحالی دارد که امروزه کارشناسان و مدیران توسعه پایدار اعتقاد ویژه‌ای دارند که گردشگری بهترین مسیر توسعه پایدار محسوب می‌شود.

 

مونسان افزود: صنعت گردشگری امروزه توانسته خود را به رتبه سوم دنیا برساند. در سال ۲۰۱۷ دنیا حدود ۷ درصد رشد گردشگری را تجربه کرد که عدد قابل توجهی است. اکنون کارشناسان گردشگری اذعان دارند که گردشگری مسیر رشد و ارتقای خود را ادامه خواهد داد و خیلی‌ها معتقدند پارادایم‌های زیادی در دنیا شکل خواهد گرفت. اما تقریبا تمام کارشناسان گردشگری پیش‌بینی می‌کنند که صنعت گردشگری همچنان به مسیر رشد پرسرعت خود ادامه خواهد داد.

 

وی ادامه داد: در کشور ما صنعت گردشگری سه بخش مهم اقتصادی اجتماعی و فرهنگی را در بر می‌گیرد. در بخش اقتصادی ارزآوری یک مساله مهم است و ایجاد اشتغال با سرمایه بسیار کمتر و سرعت بیشتر در راس توجه است. اگر توجه کرده باشید در ایام نوروز از قبل گردشگری همه بخش‌های صنعتی و حتی بخش‌های کشاورزی رونق می‌گیرند. در بخش اجتماعی یکی از مهمترین مولفه‌های توزیع عادلانه ثروت است. این مولفه که دولت‌ها بعد از انقلاب تلاش کردند اتفاق بیفتد باعث ایجاد مهاجرت معکوش از روستاها به شهر شده که نمونه آن راه اندازی اقامتگاه‌های بومگردی است. امید و نشاط اجتماعی موضوع دیگری است که در حوزه گردشگری مطرح است.

 

مونسان تاکید کرد: در بخش فرهنگی اعتقاد داریم که کشوری هستیم که در ساخت تمدن سهم داشته‌ایم. این تمدن نیاز به معرفی دارد که راه آن گردشگری است. هر گردشگری که به ایران آمده و رفته به یک سفیر برای ایران تبدیل شده است.

 

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ایران بناهای تاریخی زیادی دارد و یک میلون اثر تاریخی و ۴ هزار اثر ثبت شده ملی و ۲۳ اثر ثبت جهانی شده اهمیت سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری را نشان می‌دهد و این فضای خوب در اختیار ما قرار دارد تا شرایط خوبی را تحربه کنیم.

 

مونسان ادامه داد: جمهوری اسلامی با درک اهمیت گردشگری در جهان در تلاش است صنعت گردشگری جایگاه خود را در داخل پیدا کند. در تلاش هستیم با اجرای ۹۰۰ پروژه گردشگری با ۴۳ هزار میلیارد تومان تا پایان دولت دوازدهم گام بلندی در حوزه گردشگری برداریم.

 

وی تاکید کرد: شهر همدان به عنوان یک شهر تاریخی و ‌پرظرفیت به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی پیشنهاد شد و‌این پیشنهاد مورد موافقت مسئولان جهانی قرار گرفت.

 

رییس سازمان میراث فرهنگی افزود: همدان جزو ۵ استان گردشگری کشور قرار دارد و در یک سال گذشته با اهتمام استاندار روند رو به رشدی در حوزه گردشگری این به وجود آمده است. برگزاری اجلاس unwtiهم به این روند کمک خواهد کرد.

 

مونسان تاکید کرد: رویداد تبریز ۲۰۱۸ و همدان ۲۰۱۸ به رونق گردشگری کشور کمک زیادی خواهد کرد.

انتهای پیام/