همدان در طول دهه‌های گذشته نتوانسته خود را به آسیا معرفی کند

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان با تاکید براینکه نقشه توسعه استان همدان تکمیل شده است، گفت: همدان جایگاه ویژه ای در طول تاریخ داشته است. به گزارش “فردای همدان”، حمیدرضا حاجی بابایی در آیین افتتلح کنفرانس همدان ۲۰۱۸ اظهار کرد: هدف اصلی این رویداد معرفی همدان به دنیا بوده است. وی تصریح کرد: همدان شهری […]

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان با تاکید براینکه نقشه توسعه استان همدان تکمیل شده است، گفت: همدان جایگاه ویژه ای در طول تاریخ داشته است.
به گزارش “فردای همدان”، حمیدرضا حاجی بابایی در آیین افتتلح کنفرانس همدان ۲۰۱۸ اظهار کرد: هدف اصلی این رویداد معرفی همدان به دنیا بوده است.

وی تصریح کرد: همدان شهری است که ۱۱۰۰سال قبل از میلاد مسیح اولین ساختار سیاسی و اداری در آن به وجود آمده است.

وی با اشاره به اینکه هیچ شهری در دنیا با تاریخ همدان سرپا نیست، خاطرنشان کرد: همدان دارای ۱۸۰۰اثر تاریخی و شخصیت های برجسته علمی است.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان اظهار کرد: همدان در طول دهه های گذشته نتوانسته خود را به دنیا و آسیا و حتی ایران معرفی کند که این برنامه هدف اصلی اش معرفی همدان به دنیاست‌

 

حاجی بابایی افزود: در دولتهای گوناگون همدان قدم های گوناگونی برداشته است اما به عنوان یک جایگاه ویژه رونمایی نشده است.

وی با بیان اینکه همه شهرستانهای این استان ویژگی های منحصر به فردی دارند، گفت: نقشه توسعه همدان تکمیل شده است به طوریکه در زمینه ریلی راه آهن همدان-تهران-سنندج، راه آهن همدان-تهران-ملایر-قصرشیرین و راه آهن زنجان-همدان باعث شده همدان به عنوان ۴راهی تمام استانهای غرب و جنوب و پایتخت را به کشور عراق وصل کند.

 

حاجی بابایی عنوان کرد: همدان امروز به دلیل وجود ارتباطات ریلی، جاده ای و مخابراتی و زیرساختهای علمی، صنعتی و کشاورزی ظرفیت بسیار بالایی را برای کشور ایجاد کرده است‌ که دنیا باید از این ظرفیت بالای همدان مطلع باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: همدان مرکز بزرگترین عارفان از جمله میرزا حسین قلی شوندی، شیخ محمد بهاری، بوعلی سینا، میرسیدعلی همدانی و سیدجمال الدین اسدآبادی است‌.

 

نماینده مردم همدان در مجلس اظهار کرد: در عصر کنونی و در دفاع مقدس نیز ۸۰۰۰شهید سردار، فرمانده و بزرگانی که در کشور نام آورند از این خطه برای احیای دین و نگهداشت و استحکام ایران بزرگ به شهادت رسیدند که نشان می دهد همدان در طول تاریخ توانسته نقش آفزینی کند‌.