گردشگری جنبه عرفانی و تفریحی دارد

امام جمعه همدان با بیان اینکه گردشگری یک جنبه عرفانی دارد که کمرنگ است، گفت: اینکه گردشگری جنبه تفریحی دارد خوب است اما طبق آیه قرآن خالق هستی دو نمایشگاه آفاق و انفس را در جهان ترتیب داده است. به گزارش “فردای همدان”، آیت الله غیاث الدین طه محمدی در آیین افتتاحیه رویداد ۲۰۱۸ اظهار […]

امام جمعه همدان با بیان اینکه گردشگری یک جنبه عرفانی دارد که کمرنگ است، گفت: اینکه گردشگری جنبه تفریحی دارد خوب است اما طبق آیه قرآن خالق هستی دو نمایشگاه آفاق و انفس را در جهان ترتیب داده است.

به گزارش “فردای همدان”، آیت الله غیاث الدین طه محمدی در آیین افتتاحیه رویداد ۲۰۱۸ اظهار کرد: قرآن کریم درباره گردشگری عنایت دارد و می‌فرماید:«سیرو فی‌الارض» اما گردشگری یک جنبه عرفانی دارد که کمرنگ است. اینکه گردشگری جنبه تفریحی دارد خوب است اما طبق آیه قرآن خالق هستی دو نمایشگاه آفاق و انفس را در جهان ترتیب داده است. نمایشگاه آفاق همین است که می‌بینید اما در نمایشگاه انفس باید در آسمان‌ها سیر کرد.

 

امام جمعه همدان ادامه داد: اگر سیر انفس به خوبی انجام می‌شد انسان به جای فتح زمین، آسمان را فتح می‌کرد. انسان موجود زمینی نیست بلکه یک موجود آسمانی است. اما متاسفانه دشمنان راه آسمان را به روی انسان بستند.

وی تاکید کرد: در گردشگری باید به این مسائل توجه کرد.

 

آیت‌الله محمدی خطاب به جهانگیری گفت: مسائل را از اساس درست کنید مردم بقیه چیزها را درست خواهند کرد.

انتهای پیام/