همدان آمادگی تبادلات فرهنگی و اقتصادی با کشورهای را آسیایی دارد

استاندار همدان گفت: همدان آمادگی برای تبادلات عمرانی، فرهنگی، اقتصادی و به ویژه گردشگری را با کشورهای آسیایی دارد و امیدواریم این اجلاس زمینه ای برای تبادلات کشورهای آسیایی باشد . به گزارش “فردای همدان”، محمدناصر نیک بخت در مراسم افتتاحیه کنفرانس بین المللی گردشگری کشورهای آسیایی، با بیان اینکه بسیار خرسندم  ویژگی های تمدنی […]

استاندار همدان گفت: همدان آمادگی برای تبادلات عمرانی، فرهنگی، اقتصادی و به ویژه گردشگری را با کشورهای آسیایی دارد و امیدواریم این اجلاس زمینه ای برای تبادلات کشورهای آسیایی باشد .

به گزارش “فردای همدان”، محمدناصر نیک بخت در مراسم افتتاحیه کنفرانس بین المللی گردشگری کشورهای آسیایی، با بیان اینکه بسیار خرسندم  ویژگی های تمدنی و گردشگری فرصتی فراهم آورد تا شهر همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شود و میزبان دو رویداد مهم بین المللی باشد، گفت: حضور مهمانان را گرامی می دارم و اوقات خوشی را برای شما آرزومندم.

 

استاندار همدان بیان کرد: مراتب سپاس خود را از تشریف فرمایی دکتر جهانگیری و آقای مونسان و دبیر کل ACD و سفرای عضو مجمع گفتگوهای آسیایی اعلام می کنم.

 

وی با اشاره به اینکه استان همدان با جمعیت یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر دروازه ورود به غرب ایران است، افزود: در قدیمی ترین سنگ نوشته از همدان به نام آکسایا نام برده شده که قدمت آن به هزاره میلاد است و همدان تخستین پایتخت ایران زمین است.

استاندار همدان کتیبه های گنجنامه را حاکی از اهمیت دوره هخامنشی دانست و افزود: وجود بیش از هزار و ۸۰۰ جاذبه تاریخی همدان را متمایز و آن را مهم کرده است.

 

نیک بخت یادآور شد: همدان داری چهار فصل، کوه های زیبا و مناطق حفاظت شده فراوانی است و بزرگترین غار آبی جهان را در خود جای داده است.
وی تصریح کرد: وجود مفاخری چون کاشانی غبار و قمام همدانی و عین القضات و میر سیدعلی همدانی که در همدان می زیستند همدان را به جایگاه رفیع علنی بدل کرده است.

 

استاندار همدان گفت: همدان شهر سبر پایدار، لالجین شهر جهانی سفال، و ملایر شهر ملی منبت و تویسرکان قطب جغرافیای است.
وی با اشاره به افتتاح سه هتل امیران ۲ و فاران و کتیبه به دست معاون اول رئیس جمهور ، اشاره کرد و گفت: به وجود ازاد راه و اتوبان ها استان همدلن را مستعد سرمایه گذاری مطمئن کرده است و شرایط بهره برداری در تمام فصول همدان را پایلوت نیروگاه خورشیدی کرده است که چند نیروگاه نیز ساخته شده است .

استاندار همدان به وجود مفاخری چون عراقی، کاشانی، قزوینی، قبار و قمام همدانی و عین القضات و میر سید علی همدان که در همدان می زیستند اشاره و بیان کرد: این بزرگان همدان رابه جایگاه رفیع علمی بدل کرده است.

 

وی ادامه داد: همدان به عنوان شهر سبز پایدار، لالجین شهر جهانی سفال، و ملایر شهر ملی منبت و تویسرکان با داشتن نشان جغرافیای منبت بر تارک این استان می درخشند.

 

نیک بخت به فعالیت ۱۲ هتل در همدان اشاره و با اینکه ۱۰ هتل در دست ساخت است، گفت: اقاماگاه های بوم گردی در سراسر استان آماده پذیرایی از گردشگران است.

استاندار همدان با اشاره به افتتاح سه هتل امیران ۲ و فاران و کتیبه به دست معاون اول رئیس جمهور ، گفت: به وجود آزاد راه، زیر ساخت های چون قطار و فرودگاه و .‌‌. همدان را مستعد سرمایه گذاری کرده است.

وی ابراز کرد: همدان شرایط بهره براری در تمام فصول را دارد و همدان با راه اندازی نیروگاه خورشیدی پایلوت نیرو گاه خورشیدی در کشور است .

نیک بخت به ساخت هتل هما اشاره کرد و با بیان اینکه کلنگ این هتل از سال ۹۴ تا کنون زده شده و تا کنون اقدامی نشده است از معاون اول رئیس جمهور درخواست کرد به این مهم توجه کنند.

 

استاندار همدان تاکید کرد: همدان آمادگی برای تبادلات عمرانی، فرهنگی، اقتصادی و به ویژه گردشگری را با کشورهای آسیایی دارد و امیدواریم این اجلاس زمینه ای برای تبادلات کشورهای آسیایی باشد .

وی با بیان اینکه استان همدان دارای ۴۷ پروژه با سرمایه گذاری ۷۷۷ میلیون یورو و ۱۶ پروژه در بخش صنایع دستی، و .. . که در مجموع یک میلیارد یورو سرمایه گذاری در بخش های مختلف است، گفت: همدان قابلیت سرمایه گذاری در بخش های مختلفی را دارد.

 

نیک بخت در پایان خاطرنشان کرد: استان همدان با داشتن شرایط اقلیمی و جاذبه های گردشگری هر ساله میزبان گردشگران بسیاری است و همدان ظرفیت بالایی در صنعت توریسم دارد که امیدوارم این اجلاس بستری مناسب را برای افزایش گردشگران فراهم کند.

انتهای پیام/