دريافت مجوز ورود 50 هزار رأس دام زنده از قزافستان به همدان

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري همدان گفت: مجوز ورود 50هزار رأس دام زنده از قزافستان به همدان دريافت شده است. به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان” رضا قياسي ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بيان اينکه استان همدان در مسير توسعه قرار دارد و اين امر حاصل تلاش‌هاي جمعي است، گفت: رسانه‌ها همپاي مديران در […]

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري همدان گفت: مجوز ورود 50هزار رأس دام زنده از قزافستان به همدان دريافت شده است. به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان” رضا قياسي ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بيان اينکه استان همدان در مسير توسعه قرار دارد و اين امر حاصل تلاش‌هاي جمعي است، گفت: رسانه‌ها همپاي مديران در شرايط مختلف آب و هوايي براي توسعه استان تلاش مي‌کنند.

وي با بيان اينکه مديران با تجربه در بخش دولتي و خصوصي در کنار هم براي توسعه استان تلاش مي کنند، گفت: همدان از استان هاي اول کشور در عرصه فرهنگي است و اين استان در بخش هاي مختلف توسعه پيشتاز است.

قياسي راه‌اندازي خانه مديران استان همدان را قدمي در راستاي توسعه اين استان برشمرد و اضافه کرد: فعاليت هاي تشکل هاي بخش خصوصي را براي شکل گيري بهتر حمايت مي کنيم و دولت حامي تشکل هاي بخش خصوصي است.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري همدان با بيان اينکه همدان از استانهاي اول کشور است که همگام با نظام در اجراي برنامه‌ها پيش مي رود، گفت: همدان در زمينه اجراي  اقتصاد مقاومتي از استان‌هاي پيشرو در کشور بوده و نرخ بيکاري در استان همدان از ساير استان‌هاي کشور پايين‌تر است به‌طوريکه همدان جزو 3استان با بالاترين نرخ اشتغال است.

متاسفانه طي سه دهه اول انقلاب از بهره‌مندي ظرفيت‌ها براي توسعه زيرساخت غافل شديم وي موفقيت هاي کسب شده در پرداخت تسهيلات براي طرح هاي اشتغال زا و فراگير را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: متاسفانه طي سه دهه اول انقلاب از بهره‌مندي ظرفيت‌ها براي توسعه زيرساخت غافل شديم به طوري که کمتر از يک درصد زيرساخت‌هاي صنعتي در همدان ايجاد شده است.

قياسي با بيان اينکه همدان در بخش صنعت ضعيف است اما در بخش صنايع دستي و صنايع کوچک از فرصتهايي بهره مند است که مي تواند از آنها استفاده کند ايجاد خوشه‌هاي صنعتي را مورد اشاره قرار داد و گفت: بايد در اين زمينه توسعه استان را رقم بزنيم.

وي با يادآوري اينکه در استان همدان متوسط جمعيت روستانشينان از معدل کشور بيشتر است و بايد اشتغال را به سمت روستاها هدايت کرد، عنوان کرد: بايد براي حفظ عزت و شرافت روستاييان اشتغال در روستاها را توسعه داد.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري همدان با تاکيد بر اينکه همدان از لحاظ منابع انساني تحصيلکرده حرف براي گفتن دارد و بايد از دارايي هاي استان استفاده کرد، گفت: همدان توانايي صادر کردن نيروهاي فني مهندسي به کشورهاي منطقه را دارد.

وي وجود مواد معدني با ارزش در همدان را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: ياقوت صورتي، گرانيت گل پنبه اي، سيليس، فلدسپات، سنگ دولوميت و چرم همدان ظرفيت هايي است که نبايد از آن غافل شد.

قياسي با بيان اينکه سالها از چرم همدان غافل بوديم و چرم توليدي همدان به ساير استان‌ها مي رفت اما ارزش افزوده آن نصيب همدان نمي شد، گفت: بايد از دارايي ها و ظرفيت‌هاي همدان بهره لازم را برد.

ارتباط و هماهنگي بين مديران شاغل و بازنشسته با تشکل هايي مانند خانه مديران ممکن مي شود وي در ادامه با بيان اينکه تشکل ها و سمن ها واسطه اي بين بخش خصوصي و بخش دولتي هستند، گفت: ارتباط و هماهنگي بين مديران شاغل و بازنشسته با تشکل هايي مانند خانه مديران ممکن مي شود.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري همدان بابيان اينکه رويکرد آينده اين است که دولت چابک شود و تشکل ها مي‌توانند کارهاي دولت را در قالب خصوصي انجام دهند، گفت: در توليد مدير ضعف داريم و اگر همه دستگاه ها همزمان با برنامه ها کادرسازي و توليد مدير داشتند وضعيت بهتر خواهد بود.

قياسي بابيان اينکه مديريت، پرونده بسته اي نيست و وقتي تواني شناسايي مي شود، فضا نبايد بسته باشد و بايد از توانايي ها و شايستگي ها استفاده شود، گفت: در استان همدان مديران توانمندي وجود دارند.

وي بابيان اينکه هر سازماني براي اداره و مديريت، مصالح خود را دارد، گفت: اگر قرار بر استفاده از مديران غير بومي نباشد، نبايد هيچ همداني در جاي ديگري هم پست داشته باشد بنابراين رويکرد بايد به اين سمت باشد که از نيروي بومي استفاده کنيم و اگر ناچار بوديم، نبايد ايالتي فکر کنيم و از مديران توانمند غير بومي هم استفاده کنيم.

بازنشسته نيستم و بر اساس قانون ايثارگران اعاده به کار شده ام

قياسي در توضيح سئوالي پيرامون بازنشسته بودنش بابيان اينکه بازنشسته نيستم و بر اساس قانون ايثارگران اعاده به کار شده ام، ادامه داد: تبصره و ماده ?? قانون بودجه درخصوص بخشودگي جرايم تسهيلات هنوز از بانک مرکزي به بانک ها ابلاغ نشده و پيگيري براي ابلاغ در حال انجام است.

وي به نوسان قيمت گوشت در همدان نيز اشاره کرد و بابيان اينکه در طول سال وضعيت ارائه دام زنده به ميادين دام تغيير مي کند و بنا به اين تغييرات در عرضه و تقاضا تنش‌هايي در بازار ايجاد مي شود، گفت: به دامپزشکي اعلام شده که به هيچ عنوان اجازه ندارد در هيچ ساعتي از روز اجازه حمل دام به خارج از استان را بدهد تا قصاب هاي استان بتوانند دام مورد نياز خود را راحت تر تهيه کنند.

قياسي اضافه کرد: هفته اي 20تن گوشت گرم وارداتي با پيگيري استاندار در استان توزيع مي شود.

وي بابيان اينکه وزارتخانه فقط براي واردات دام زنده به استان هاي مرزي و تهران مجوز مي داد اما با پيگيري صورت گرفته مجوز ورود 50هزار رأس دام زنده از قزافستان به استان دريافت شده است، گفت: اين اقدامات انجام شده تا با توزيع در استان، نرخ گوشت کنترل و کاهش يابد.

دولت دوباره به بازار ورود کرده و در استان همدان 25بازرس بازرگاني دوباره فعال شده اند قياسي به برگزاري ستاد تنظيم بازار استان هر هفته با حضور استاندار اشاره کرد و گفت: در شرايط جديد دولت دوباره به بازار ورود کرده و در استان همدان 25بازرس بازرگاني دوباره فعال شده اند و تعزيرات و صنوف هم بازرس دارند.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري همدان بابيان اينکه نصب نکردن برچسب قيمت از مصاديق تخلف و جرم است و خواستار دقت در اين موضوع شده ايم، گفت: اکيپ هاي مختلف بازرسي در استان فعال شده اند.

وي باتاکيد براينکه فرمانداران در شهرستان ها جلسه تنظيم بازار را تشکيل و موارد را پيگيري مي کنند، گفت: گزارش مردمي بايد براي حضور بازرس در محل تخلف کفايت کند.

قياسي بابيان اينکه بر احتکار حساسيت ويژه داريم چراکه احتکار را دشمني رو دررو با نظام تلقي مي کنيم و محتکر دشمن شماره يک مردم است و اين را اعلام کرده ايم که برخورد مي کنيم، گفت: کالاهاي انبارها بايد اعلام موجودي شود و عدم اعلام موجودي مصداق احتکار است.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري همدان بابيان اينکه هيچ حرمتي را براي محتکر نگه نمي داريم، گفت: از خبرنگاران محرم تر کسي نيست و خبرنگاران کمک مي کنند تا مردم به آرامش برسند.

خانه مديران رونق فضاي آموزش مديريتي را هدف‌گذاري کرده است

رئيس خانه مديران استان همدان نيز در اين نشست بابيان اينکه خانه مديران در گام نخست رونق فضاي آموزش مديريتي در استان را هدف‌گذاري کرده چراکه اين مهم حلقه گمشده بين مديران و دانشگاه براي آشنايي با مسائل روز محسوب مي‌شد، گفت: بازديد از پروژه‌هاي ملي و بين‌المللي و ايجاد فضايي براي گردهم آمدن مديران از اهداف خانه مديران است.

احمد شانيان عنوان کرد: دستگاه‌ها در جريان فعاليت خود به مستندسازي و کادرسازي توجه ندارند و از اين نظر تجارب مديران به نسل‌هاي بعد منتقل نمي‌شود در حالي‌که در خانه مديران فضايي فراهم مي‌آيد که يک مدير چالش‌هاي خود را طرح کرده و از خرد جمعي براي بهبود کار بهره ببرد.

رئيس خانه مديران استان همدان با بيان اينکه رابطه معناداري بين بهره‌وري و آموزش مديران وجود دارد، گفت: در حال حاضر بنا بر جذب حداکثري مديران است و در فازهاي بعد مديران مياني و کارشناسان ارشد، اعضاي هيئت‌ علمي دانشگاه‌ها و دانشجويان دکتري به مجموعه اضافه خواهند شد.

شانيان با بيان اينکه اگر مديران بخش دولتي و خصوصي در کنار هم قرار بگيرند کمک شاياني به توسعه استان مي شود، بيان کرد: خانه مديران با هدف ايجاد همدلي و هماهنگي بين مديران شکل گرفته است.

به نقل از مهر