از برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری حمایت می‌کنیم/ تشکیل کمیته پیگیری مطالبات اصحاب فرهنگ و هنر در استانداری همدان

نشست اصحاب فرهنگ و هنر استان همدان روز گذشته با حضور تشکل های مختلف فرهنگی و هنری، معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و… در استانداری همدان برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان”مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در این جلسه گفت: واگذاری برنامه ها و فعالیت های تخصصی […]

نشست اصحاب فرهنگ و هنر استان همدان روز گذشته با حضور تشکل های مختلف فرهنگی و هنری، معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و… در استانداری همدان برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان”مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در این جلسه گفت: واگذاری برنامه ها و فعالیت های تخصصی به تشکل های فرهنگی و هنری از اولویت های این اداره کل است.

علیرضا درویش نژاد افزود: این سیاستی است که هم دولت تدبیر و امید و هم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آن را دنبال می‌کند.

وی مشارکت مردم در برگزاری برنامه ها را از دیگر برنامه های این اداره کل عنوان کرد و افزود: نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت، هدایت و نظارت است؛ ما تلاش می‌کنیم در همه حوزه های، فرهنگی، هنری و رسانه ای مشارکت هنرمندان و مردم را داشته باشیم.

درویش‌نژاد توجه به تسهیلات بیمه ای اصحاب فرهنگ و هنر را از موارد مهمی برشمرد که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آن را پیگیری می‌کند و خاطرنشان کرد: ٤٠ انجمن ادبی فعال در استان داریم که در حوزه ادبیات، داستان و شعر بسیار فعال هستند و خانه شعر و ادب استان به صورت تخصصی برنامه های این انجمن ها را دنبال می کند.

وی از فعالیت ٤ دفتر انجمن سینمای جوانان در همدان خبر داد و گفت: تولید فیلم و آموزش، دو رویکرد اساسی انجمن سینمای جوانان است که دفاتر استان همدان با جدیت این موارد را پیگیری می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تأکید کرد: در حوزه هنرهای نمایشی هم گروه‌های حرفه‌ای در استان فعال هستند که تا امروز در جشنواره های مختلف بین‌المللی و ملی رتبه‌های قابل توجهی کسب کرده‌اند.

وی در پایان صحبت های خود؛ نگاه عدالت محور، تمرکززادیی از مرکز استان و توزیع متوازن امکانات را از مواردی برشمرد که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولویت برنامه های خود دارد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان هم در این نشست گفت: شبکه استانی، شبکه همه هنرمندان استان است و از مشارکت این عزیزان در تولید برنامه ها استقبال می کنیم.

دهقان نیری با بیان اینکه موزه دفاع مقدس همدان، حاصل تلاش هنرمندان تجسمی استان است؛ گفت: آثار هنرمندان همدان در سطح بین المللی است و باید از این ظرفیت ها استفاده شود.

بخش بعدی این نشست به بیان دیدگاه‌ها، نظرات، مشکلات و… انجمن ها و تشکل های اختصاص داشت که نمایندگان انجمن ها مطالبی در این خصوص بیان کردند.

دیهیمی، مسئول انجمن موسیقی استان در این نشست با انتقاد از قیمت بلیت کنسرت‌هایی که در همدان برگزار می‌شود؛ گفت: پیشنهاد می‌کنیم هزینه بلیت ها کاهش پیدا کند.

کلافچی، نماینده خانه شعر و ادب استان هم خواستار برگزاری نشست صمیمی استاندار با هنرمندان شد.

در ادامه مدیر سینمای جوان همدان به نمایندگی از دفاتر سینمای جوان استان با تأکید بر نیاز دفاتر به تهیه تجهیزات جدید؛ گفت: حمایت از هنرمندان و خرید آثار سینماگران از مطالبات اهالی این حوزه است.

سعید دولتی، مسئول انجمن تجسمی استان هم در این جلسه علاوه بر درخواست راه‌اندازی اکسپو دائمی برای حمایت از هنرمندان؛ گفت: انتظار داریم استانداری همدان بحث اختصاص نیم درصد بودجه ادارت به خرید آثار هنری را پیگیری کند.

نیاز شهرستان‌ها به پلاتو و پیگیری پروژه های متوقف شده، اختصاص بودجه مناسب به انجمن هنرهای نمایشی و… هم از مواردی بود که سهراب نیک فرجاد به نمایندگی از هنرمندان تئاتر در این جلسه مطرح کرد.

عطاا… سرمدی، مسئول انجمن خوشنویسان استان هم در این جلسه گفت: شهرداری همدان در سال‌های گذشته زمینی به انجمن خوشنویسان اختصاص داده بود که علی‌رغم کلنگ‌زنی برای احداث مجتمع، عملیات عمرانی آن متوقف شده است که تقاضا داریم این مورد پیگیری شود.

در ادامه این نشست کرباسیان، به نمایندگی از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد علاوه بر درخواست تسریع در صدور مجوز کانون ها، خواستار توجه ویژه به این ظرفیت فرهنگی و هنری شد.

در ادامه جلسه معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان به جمع‌بندی موارد مطرح شده پرداخت و گفت: با توجه به پیشینه تاریخی استان همدان، هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر رسالت سنگینی بر دوش دارند و امیداوریم با همت شما و حمایت دولت، گام‌های رو به پیشرفت برداشته شود.

سید سعید شاهرخی با بیان اینکه باید با ابزار فرهنگ و هنر در مقابل هجمه های دشمن ایستادگی کنیم، خاطرنشان کرد: یکی از رسالت های مهم هنرمندان، حفظ و نگهداری داشته ها و فرهنگ غنی اسلامی ایرانی است که باید توجه ویژه به این موضوع داشته باشیم.

وی با بیان اینکه همه ما وظیفه داریم برای بسترسازی و حمایت از فعالیت های هنرمندان تلاش کنیم؛ خاطرنشان کرد: فرهنگ، هنر و آثار فاخر ایرانی باید نسل به نسل منتقل شود؛ باور داشته باشیم برای دستیابی به این مهم باید از همه ظرفیت ها استفاده کنیم.

شاهرخی با تأکید بر اینکه مطالبات هنرمندان که در این نشست مطرح شد به حق و به جا بود؛ گفت: برای پیگیری مطالبات و اقدامات مورد تقاضای اصحاب فرهنگ و هنر، در زیرمجموعه کارگروه فرهنگی و اجتماعی، کمیته ای تشکیل شده و موارد اجرایی آن از طریق دفتر امور اجتماعی و فرهنگی پیگیری خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با تأکید بر اینکه تحقق خواسته هنرمندان امکان‌پذیر است؛ گفت: همدان دارای ظرفیت های بزرگ و استعدادهای قابل توجهی است و باید زمینه فعالیت هنرمندان بومی در استان فراهم شود.

شاهرخی با بیان اینکه از برنامه‌هایی که دارای مجوز باشند حمایت می‌کنیم؛ گفت: به خاطر ندارم برگزاری کنسرت موسیقی و یا برنامه‌ای که مجوز آن صادره شده، لغو شود.

وی با تأکید بر اینکه از برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری در استان حمایت می‌کنیم، گفت: هیچ کس در جمهوری اسلامی فراتر از قانون نیست و با افرادی که قصد داشته باشند فراتر از قانون حرکت کنند؛ برخورد خواهیم کرد.