نیروهای غیررسمی شهرداری همدان تبدیل وضعیت می شوند

عضو هیات رییسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب قانون مدیریت خدمات کشوری به زودی کارمندان متناسب و همسان حقوق دریافت می کنند. به گزارش “فردای همدان”، امیر خجسته در نشست با جمعی از نیروهای کادر شهرداری همدان که تقاضای تبدیل وضعیت داشتند، اظهار کرد: زیبنده نظام و کشور نیست که دو […]

عضو هیات رییسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب قانون مدیریت خدمات کشوری به زودی کارمندان متناسب و همسان حقوق دریافت می کنند.

به گزارش “فردای همدان”، امیر خجسته در نشست با جمعی از نیروهای کادر شهرداری همدان که تقاضای تبدیل وضعیت داشتند، اظهار کرد: زیبنده نظام و کشور نیست که دو نفر با یک مدرک و تخصص مشغول کاری مشابه بوده اما از قرارداد یکسان بی بهره باشند و به بهانه ی نیروی دولتی و نیروی شرکتی یا پیمانی بودن آنها در برخورداری از مزایا و امکانات با تبعیض روبرو شوند.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نظام مدیریتی کشور مناسب نیست و تنوع قراردادها تبعیض هایی را اعمال کرده که نارضایتی های زیادی در کشور را به دنبال داشته است گفت : متاسفانه سالهاست نیروهای غیررسمی را به بهانه های مختلف استثمار میکنند و با بهانه های واهی علی رغم این که آنها به اجبار کارهای عملیاتی را به دوش میکشند اما در آخر با اختلافات فاحش در حقوق و دستمزد روبرو هستند.
خجسته افزود: در مجلس شورای اسلامی در حال اصلاح و تصویب لایحه دائمی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری هستیم و دراین لایحه‌ بخش قابل توجهی به حقوق کارکنان اختصاص دارد تا بتوان به گونه‌ای در پرداخت‌ها حرکت کرد که کارمندان در دستگاه‌ها بتوانند دریافت‌های نزدیک به یکدیگر داشته باشند و به نوعی متناسب و همسان دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه بی توجهی به تبدیل وضعیت و عدالت در پرداخت حقوق و دستمزدهای کارکنان موجب ایجاد بی انگیزگی در نیروها شده افزود : نیرو های غیر رسمی حتی با سابقه بیش از 10 الی 20 سال همچنان در بلاتکلیفی به سر میبرند و شرایط یکسانی از نظر تبدیل وضعیت، حقوق و مزایای آنان صورت نمی گیرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: با پیگیری های انجام شده از طریق دستگاه های دولتی و وزارت کشور و همراهی نمایندگان خواستار تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری و طبق قانون برنامه ششم توسعه نیروهای شرکتی، قردادی، پیمانی و… شهرداری همدان تعیین تکلیف می شوند.
انتهای پیام/