برون‌سپاری فرهنگسرا‌ها ؛ نیازمند طرح و برنامه کامل است

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان گفت: اداره فرهنگسرا‌ها به روش برون سپاری نیازمند طرح و برنامه کاملی است. به گزارش “فردای همدان”، رضوان سلماسی در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا با موضوع بررسی طرح برون سپاری فرهنگسرا‌ها اظهار کرد: با وجود مشکلات مالی و اقتصادی حاضر، نباید مسائل فرهنگی و اجتماعی […]

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان گفت: اداره فرهنگسرا‌ها به روش برون سپاری نیازمند طرح و برنامه کاملی است.

به گزارش “فردای همدان”، رضوان سلماسی در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا با موضوع بررسی طرح برون سپاری فرهنگسرا‌ها اظهار کرد: با وجود مشکلات مالی و اقتصادی حاضر، نباید مسائل فرهنگی و اجتماعی مردم با مسائل مالی آمیخته شود.

وی با بیان اینکه اداره فرهنگسرا‌ها به روش برون‌سپاری نیازمند طرح و برنامه جامع و کاملی از سوی شهرداری است افزود: لازم است سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری  با راه اندازی اتاق فکر در سطح مراکز فرهنگی متشکل از شخصیت های فرهیخته فرهنگی، اجتماعی، مذهبی، ورزشی و … شهر در جهت برنامه ریزی برای استفاده حداکثری از ظرفیت های فکری و مدیریتی شهروندان در اداره مراکز فرهنگی بهره کافی را ببرد.

سلماسی با اشاره به فعالیت تشکل مدنی هگمتانه در سال‌های ۸۵-۸۰ گفت: این تشکل شامل بزرگان فرهنگ، ادب و هنر استان است که ضمن انجام خدمات شاخص در حوزه فرهنگی، هنری و اجتماعی، در راستای ارتقای فرهنگ شهروندی مشاور شهردار وقت نیز بوده است که اکنون این مهم می‌تواند در مجموعه شهرداری احیا شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان عنوان کرد: بزرگان فرهنگ، ادب و هنر استان با وجود تجربه بسیار در این حوزه می‌توانند به عنوان بازوان مشورتی شهرداری در کنار مردم باشند.

شهرداری از بزرگان فرهنگ و ادب استان در مجموعه خود استفاده کند

سلماسی با بیان اینکه مرکز همایش های قرآنی و بین المللی همدان از آن دسته مراکزی است که فعالیت‌های خود را گسترش داده و در حال ورود به اجرای برنامه‌های مختلف است، عنوان کرد: از ظرفیت این مجموعه و سایر فرهنگسرا‌ها باید برای آموزش نجوم و ریاضی استفاده شود.

وی با بیان اینکه نباید هیچ‌یک از مجموعه‌های فرهنگی شهرداری خالی بماند ادامه داد: رشته‌هایی همچون نجوم و بازی ریاضی در این دوره مخاطبان خوبی دارد که می‌توان برای آموزش این چنین رشته‌هایی از ظرفیت و پتانسیل مراکز فرهنگی شهرداری و حتی فضاهای باز عمومی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگسرا‌ها از تجهیزات رصد‌خانه‌ها استفاده کنند یادآور شد: رقابت در یک محیط، رشد را در پی خواهد داشت، آن زمان که امکانات تنها محدود به یک مکان خاص باشد رشد و پیشرفتی حاصل نخواهد شد، در این میان رصد‌خانه‌ها می‌توانند برای آشنایی هر چه بیشتر مردم با علم نجوم، امکانات و تجهیزات خود را در اختیار فرهنگسرا‌ها قرار دهند.

مرکز همایش های قرآنی و بین المللی همدان ؛ میزبان ۱۸۰ نخبه قرآنی غرب کشور

مدیر مرکز همایش های قرآنی و بین المللی همدان عنوان کرد: تالار قرآن در چند روز آینده میزبان ۱۸۰ نخبه قرآنی غرب کشور است که بخشی از برنامه‌های آموزشی آن‌ها در این مرکز برگزار خواهد شد.

رضا سراجق اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون، ۱۲۰ هنرجو از دوره‌های آموزشی این مجموعه بهره‌مند شده اند افزود: .

معاون سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری همدان نیز در این جلسه عنوان کرد: برای برون رفت فرهنگسرا‌ها از مشکلات و شکوفایی هر چه بیشتر این مراکز فرهنگی سه طرح «خرد جمعی، خودکفایی و برون سپاری فرهنگسرا‌ها» توسط شهرداری پیشنهاد داده شد.

محمدجواد زارعی،  افزود: تصویب این سه طرح در راستای فعال‌تر شدن فرهنگسرا‌ها بود که در این میان «شورای فرهنگسرا‌ها» متشکل از افراد علاقمند به عنوان بازوان فکری رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری تشکیل شد.

زارعی اضافه کرد: برون سپاری فرهنگسرا‌ها شامل خدمات ارائه شده است، مالکیت بنا‌ها و تجهیزات این مراکز فرهنگی قابل واگذاری نیست.