کار خبرنگاراني که شرافت قلم را حفظ مي کنند ستودني است

استاندار همدان گفت: کار خبرنگاراني که در عرصه رسانه و در اين برهه از زمان با وجود همه مشکلات در راستاي اطلاع رساني گام بر ميدارند و شرافت قلم را حفظ مي کنند، ستودني هستند. به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان” محمد ناصر نيکبخت چهارشنبه شب در آيين بزرگداشت روز خبرنگار که در سالن مجموعه شهداي استانداري […]

استاندار همدان گفت: کار خبرنگاراني که در عرصه رسانه و در اين برهه از زمان با وجود همه مشکلات در راستاي اطلاع رساني گام بر ميدارند و شرافت قلم را حفظ مي کنند، ستودني هستند. به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان” محمد ناصر نيکبخت چهارشنبه شب در آيين بزرگداشت روز خبرنگار که در سالن مجموعه شهداي استانداري و با حضور اصحاب رسانه همدان برگزار شد، ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رسانه از جمله شهيد صارمي افزود: روز خبرنگار روز بزرگي است؛ چراکه فعالان اين حوزه در واقع چشم و گوش مردم هستند.
وي ادامه داد: کار خبرنگاران کمتر از رسالت پيامبران نيست زيرا خبرنگاران با آگاهي دادن به جامعه در شناساندن مسير درست نقش بسزايي ايفا مي کنند.
استاندار همدان خاطر نشان کرد: کشور ما امروز هدف استکبار جهاني قرار گرفته و اين نشان دهنده آن است که دشمنان چشم ندارند پيشرفت و بزرگي ايران را ببينند.
وي تصريح کرد: عبور از شرايط اقتصادي امروز کشور از طريق کمک مردم، هدايت گري رهبر معظم انقلاب، مسئولان و خبرنگاران امکان پذير است.
نيکبخت اظهار داشت: در شرايط امروز وظيفه رسانه هاي داخلي سنگين تر از گذشته است و بايد در برابر تلاش رسانه هاي بيگانه که عليه ايران تبليغ مي کنند، بهتر وارد عمل شوند.
استاندار همدان با تاکيد بر اميد بخشي به مردم و جامعه اضافه کرد: اعتماد سازي بايد مهمترين دغدغه اهالي رسانه باشد و فعالان اين قشر بدانند که با قلم و انديشه خود نقش بسزايي در نشاط آفريني و آرامش جامعه ايفا مي کنند.
نيکبخت از رسانه‌ها خواست نقادي را در برنامه‌هاي خود داشته باشند و در عين حال دستاوردهاي نظام مقدس جمهوري اسلامي و خدمات دولت را نيز بازگو کنند.
وي با بيان اينکه هيچ روزنامه‌اي در استان همدان تعطيل نشده است، گفت: بايد به سرعت مطالبات مطبوعات استان شناسايي و به موقع پرداخت شود.
استاندار همدان با اشاره به اينکه هيچ روزنامه‌اي براي ما خاص نيست، تاکيد کرد: آگهي‌هاي تبليغاتي و دولتي بايد عادلانه در بين رسانه‌ها توزيع شود.
وي با اشاره به روند انتخاب مديرکل فرهنگ و ارشاد استان همدان، گفت: بنده پس از رايزني هايي که با وزارت ارشاد داشتم عليرضا درويش نژاد را انتخاب کردم و مطمئنم وي مي‌تواند در حوزه فرهنگي استان موثر باشد.
نيکبخت از شخص مديرکل فرهنگ و ارشاد استان خواست مسائل رسانه‌اي‌ و بخش فرهنگي را پيگيري کند و افزود: مديران براي پيشبرد کارها بايد در مرکز حضور داشته باشند و نسبت به دريافت تسهيلات اقدام کنند.
استاندار همدان گريزي به ظرافت و سختي کار خبرنگاران زد و افزود: حساسيت کار خبررساني بسيار بالاست و فعالان اين حوزه بايد مراقب باشند که در عين مطالبه‌گري، موضوعات را درست و صحيح به جامعه منتقل کنند.
وي با تاکيد بر اينکه تمام فرمانداري‌ها بايد اشتراک نشريه ها را داشته باشند، گفت: برخي از ادارات از اين کار ممانعت و به زعم خود صرفه‌جويي مي کنند در حالي که بنده معتقدم در آگاهي نبايد صرفه‌جويي کرد.
نيکبخت خواستار تبليغ رويدادهاي گردشگري همدان 2018 توسط رسانه ها شد و گفت: همدان مهمترين، فرهنگي‌ترين و شايسته‌ترين استان کشور است و بايد از اين رهگذر ايران را به جهان معرفي کنيم.

به نقل از ایرنا