ضرورت تدوین هر چه سریعتر برنامه پنج ساله شهرداری

رییس کمیسیون برنامه بودجه و مالی شورای اسلامی شهرهمدان بر ضرورت تدوین هر چه سریعتر برنامه پنج ساله شهرداری تاکید کرد. به گزارش “فردای همدان”، حسین قراباغی در کمیسیون برنامه بودجه و مالی شورا افزود: تدوین برنامه پنج ساله شهرداری نیاز به بهره گیری از متخصصین و اساتید مجرب دارد. قراباغی اضافه کرد: باتوجه به […]

رییس کمیسیون برنامه بودجه و مالی شورای اسلامی شهرهمدان بر ضرورت تدوین هر چه سریعتر برنامه پنج ساله شهرداری تاکید کرد.

به گزارش “فردای همدان”، حسین قراباغی در کمیسیون برنامه بودجه و مالی شورا افزود: تدوین برنامه پنج ساله شهرداری نیاز به بهره گیری از متخصصین و اساتید مجرب دارد.

قراباغی اضافه کرد: باتوجه به اینکه از تدوین برنامه پنج ساله عقب هستیم به همین منظور در مرکز مطالعات و پژوهش های شورا کمیته مالی،اقتصادی تشکیل شده و دارای سه کارگروه است که با حضور اساتید دانشگاهی و اعضای شورا و معاونت های شهرداری تشکیل می شود.

قراباغی با تاکید بر اینکه شهرداری از فرصت سوزی ها جلوگیری کند، افزود: معاونت برنامه ریزی شهرداری همدان باید از ظرفیت این کمیته و کارگروهها استفاده کند و تا چند ماه آینده خروجی مناسبی حاصل شود.

در ادامه رییس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه سایت اطلاع رسانی شهرداری و شورا با توجه به رویداد همدان ۲۰۱۸ باید دوزبانه شود افزود: همدان نیازمند کارت شهروندی جهت ارائه خدمت به شهروندان است و سیاست مدیریت شهری باید الکترونیکی کردن و ارائه خدمات و برون سپاری خدمات شهرداری باشد.

عضو شورای اسلامی شهرهمدان هم با اشاره به اینکه فرصت زیادی در اجرای طرح ها و تدوین برنامه ها نداریم، گفت : نه عمر نوح داریم و نه صبر ایوب که بخواهیم خیلی با آرامش و جلسات مختلف کارشناسی تشکیل بدیم و به نتیجه برسانیم و باید فرصت سوزی نکنیم .

کاوسی امید اضافه کرد: وقتی که یک سیاست و تصمیمی از طرف شورا اتخاذ می شود ، ضمن ابلاغ به موقع به شهرداری به موقع نیز باید اعلام شود که به نتیجه می رسد یا نه و برای این موضوع زمان ثابتی مشخص شود که بلافاصله پاسخگو باشند.

وی تاکید کرد: اگر مدیری در شهرداری نمی تواند در زمان مشخص پاسخگو باشد باید تغییروتحول صورت پذیرد.