افزایش قیمت‌ نان تصمیمی سراسری است/ رسانه ها با انعکاس واقعیت‌ها از سیاه نمایی دشمن جلوگیری کنند

فرماندار همدان با بیان اینکه افزایش قیمت‌ نان تصمیمی سراسری است،گفت: باید در دستمزد نانواها و هزینه‌های آن تجدید نظر کنیم و این افزایش نان طی چند روز آینده اعلام می‌شود. به گزارش‌ خبرنگار پایگاه خبری”فردای همدان” علی تعالی ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته خبرنگار عنوان کرد: با توجه به شرایط حساس […]

فرماندار همدان با بیان اینکه افزایش قیمت‌ نان تصمیمی سراسری است،گفت: باید در دستمزد نانواها و هزینه‌های آن تجدید نظر کنیم و این افزایش نان طی چند روز آینده اعلام می‌شود.

به گزارش‌ خبرنگار پایگاه خبری”فردای همدان” علی تعالی ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته خبرنگار عنوان کرد: با توجه به شرایط حساس امروز کشور و تغییر تحول اقتصادی که در این ایام رخ داده رسانه‌ها در عصر کنونی می‌توانند در تقویت همگرایی و اتحاد مردم نقش خوبی را ایفا کنند.

وی ادامه داد: در اوایل انقلاب کشور در معرض آسیب‌های برون مرزی و داخلی بود و در سایه همدلی ملت توانستیم در فرازهایی از زمان که جامعه ما با خطر تجزیه روبه‌رو بود با نصیحت‌های امام و خلف صالح وی از بحران‌ها عبور کنیم.

فرماندار همدان اضافه کرد: از اویل انقلاب، تهاجمات دشمن و وضعیت ما در ۸ سال دفاع مقدس همه ما این‌ها با کمک و حمایت مردم خنثی شد اما امروزه وضعیت ما وضعیت خطیری است بعلاوه شرایط اقتصادی، نقشه‌ها و دسیسه‌های اروپا و آمریکا برای اهداف شوم خود تدارک دیدند.

تعالی با بیان اینکه پیاده نظام دشمن گروهک‌های ضد انقلاب با یک تشکیلات تبلیغاتی عظیم سعی دارند انقلاب را دچار خدشه کنند و نقش مطبوعات در اتحاد ملی نقش مهمی است، اظهار کرد: رسانه‌ها با انعکاس واقعیت‌ها می‌توانند از سیاه‌نمایی دشمن جلو‌گیری کنند، نقاط مثبت و و مباحثی که برای ما از ارزش بالایی برخوردار است به اطلاع مردم برسانند و نظام را در این راستا کمک دهند.

وی افزود: یکی از مهمترین رسالت‌های رسانه در عرصه اطلاع رسانی؛ اعتماد سازی است که به معنی این است که با نقد سازنده ورود جدی داشته باشند و در مسیری که مسئولین در حرکت هستند مسائلی که در جامعه اتفاق می‌افتد را به سمع مسئولین برسانند.

فرماندار همدان بیان کرد: در بین گروه‌های سیاسی هرگاه اتحاد وجود داشت توانستیم از مراحل خطرناکی که برای جامعه پیش آمده عبور کنیم همچنین باید از ورود به مسائل تفرقه انگیز حلقه حلقه کردن واحدهای مختلف جامعه نوعی خیانت به جامعه است پرهیز کنیم و همه جامعه باید در حلقه خودی کشور قرار بگیرند.

تعالی افزود: برخی از گروه‌هایی که امروز در خارج از کشور به عنوان دلسوزان مردم برخی از افراد جامعه را تغذیه میکنند در گذشته امتحان خود را در پس داده‌اند، دیدگاه مردم نسبت به گروه‌های نفاق در عرصه دفاع مقدس فراموش نخواهد شد جامعه ما هیچگونه نظر مناسبی به این افراد نخواهد داشت مردم ما نسبت به کسانی که بیشترین خیانت‌ها را به جامعه ما داشتند، هشیار هستند.

وی ابراز کرد: اعتبارات همدان در سال گذشته 63 میلیارد تومان بود که 20 میلیارد آن به شهرستان همدان تخصیص یافت و 6 میلیارد و 200 هزار تومان اعتبار در حوزه گاز و نفت و 37 میلیارد تومان نیز اعتبارات متوازن اعلام شد که از این میان 53 درصد اعتبارات استان، 90 درصد اعتبارات نفت و گاز و 26 درصد اعتبارات متوازن تخصیص یافت.

فرماندار همدان با بیان اینکه امسال با توجه به وضعیت کشور اعتبارات استانی و شهرستانی کاهش یافته است، اذعان کرد: اعتبارات استانی با 10.5 میلیارد تومان و اعتبار کل شهرستان همدان در سال جاری 55 میلیارد تومان است و همچنین تاکنون 12 میلیارد علاوه بر این اعتبارات در بخش راه و آب توسط رایزنی‌های نمایندگان و مسئولین استان جذب شده است.

تعالی اضافه کرد: 3 میلیارد تومان در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای، 2.7 میلیارد تومان در بخش راه و شهرسازی، 1.5 میلیارد در بخش صنعت و معدن، در بخش کشاورزی و منابع طبیعی 2 میلیارد تومان، منابع آب2  میلیارد، خدمات شهری 6 میلیارد، بنیاد مسکن 2 میلیارد، ورزش و جوانان 4.5 میلیارد و آموزش و پرورش 8 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

وی ابراز کرد: در محور امامزاده کوه(ع) برای تعویض و نصب چراغ ۳ میلیارد برای راه و ۱ میلیارد برای شرکت برق اختصاص دادیم.

فرماندار همدان ادامه داد: امسال جمعیت برای تخصیص اعتبار به مناطق محروم به عنوان شاخص بود و قهاوند به عنوان منطقه محروم با توجه به اینکه جمعیت آن کاهش پیدا کرده به همان میزان نیز اعتبار منطقه محروم نیزبا کاهش روبه رو شده و با این تصویب به ضرر بیشتر شهرستان‌ها شد.

تعالی ابراز کرد: افزایش قیمت‌نان تصمیمی سراسری است با توجه به اینکه چند سال است قسمت نان تغییر نکرده طبیعی است که در دستمزد نانواها و هزینه‌های آن تجدید نظر کنیم و این افزایش نان طی چند روز آینده اعلام می‌شود.

وی با اشاره به افزایش قیمت گوشت قرمز و مرغ گفت: برای توازن قیمت بازار و جلوگیری از افزایش قیمت گوشت قرمز برای تنظیم بازار این ماده غذایی هفته‌ای 20 تن گوشت قرمز وارد استان و در برخی شهرستان‌ها همچون همدان در فروشگاه‌های کوروش، جهاد و رفاه توزیع می‌شود.

وی افزود: در بلوار ارم ظرفیت تفریح بزرگ داریم و دارای فضایی است که در فصل تابستان جمعیت زیادی در آن متراکم می‌شود و شهرداری طرح خوبی ارائه کرده برای ایجاد محل‌هایی برای ورزش فرهنگی دوچرخه سواری و برای پارکینگ ماشین‌های جانمایی شده و طرحی است که در کشور بی‌نظیر خواهد بود و اعتبار زیادی این فضا می‌خواهد.

فرماندار همدان ابراز کرد: بارندگی‌خوبی در سطح استان بعد عید داشتیم کمتر جایی داریم که از طریق خودروهای آب پخش کرده و امسال هیچ نقاط روستایی از لحاظ آب مشکل نداشتند، مشکل روستای حسن آباد با کمک آب شهرستان حل شد و و گرفتن مجور دو چاه در روستای قاسم آباد مسئله این روستا هم حل شد.

تعالی با اشاره به فراخوان تجمع در سطح شهر در فضای مجازی عنوان کرد: اجتماعات یک سری تعهدات الزام‌آور دارد که موضوع تجمع چیست؛ خارج از آن موضوع شعار ندهند اگر جریانی اعتراض دارند تجمع آرامی داشته باشند هیچ گونه مشکلی در دادن مجوز به شرط اینکه شناسامه دار باشد، نداریم اما مجبوریم که التزام از شخص بگیریم که اجتماع را مدیریت کند و شعارهای ساختار شکن نیز کسی نباید سر دهد.

خبرنگار: زهرا قاسمی نیما