ایجاد فرهنگسرای رسانه در همدان/ به ارتباط مستمر هنرمندان با ارشاد نیاز داریم

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از ایجاد فرهنگسرای رسانه در همدان خبر داد و افزود: ایجاد این محل به همه نشریات کمک می‌کند تا بخشی از دغدغه ها حل شود همچنین این مکان به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می‌گیرد. به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان” علیرضا درویش نژاد عضر امروز در […]

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از ایجاد فرهنگسرای رسانه در همدان خبر داد و افزود: ایجاد این محل به همه نشریات کمک می‌کند تا بخشی از دغدغه ها حل شود همچنین این مکان به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان” علیرضا درویش نژاد عضر امروز در اولین حضور خود رد جمع اصحاب رسانه ضمن تبریک روز خبرنگار عنوان کرد: قطعا جایگاه رسانه و خبرنگار جایگاه عظیمی است که یکی از شاخص‌های اصلی حضور خبرنگار پویایی نشاط و اصلاح رفتارهای بنیادین و ایجاد یک جریان پویا و سیاح برای رسیدن به توسعه است.

وی ادامه داد: همدان دارای تاریخ سرزمینی غنی است، بنیان کشور از همدان شکل گرفته، این تاریخ کهن و دیرینه که بنیاد شکل‌گیری سرزمینی به نام ایران است که خودش یک امتیاز، شاخصه مهم و برجسته گونه برای همدان می باشد که همدان را با خیلی از شهرهای دیگر متمایز می‌کند.

مدیر کل فرهنگ  ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه همدان در همه شاخص‌های مرتبط  با فرهیختگی حرفی برای گفتن دارد، ابراز کرد:  در دل این سرزمین به نام همدان شخصیت‌های فاخری درهمه حوزه داشته که تاثیرگذار بودند.

درویش نژاد با اذعان اینکه همدان در زمینه فرهنگی نسبت به خیلی استان‌های کشور عقب نیافتاده است، افزود: همدان رشد خیلی خوبی داشته است و در زیرساخت‌های فرهنگی هنری در استان اول و نسبت به خیلی از استان‌های دیگر برجسته است.

وی اظهار کرد: در حوزه سیاست‌گذاری‌های کلان به دنبال ارتقا هستیم و تا سال ۱۴۰۰ باید به اهدافی که وزارتخانه تنظیم کرده برسیم و اگر صد درصد یا بخشی از آن‌ها محقق شود اتفاق‌های خیلی خوبی خواهد افتاد و برنامه‌های کلان فرهنگی خواهیم داشت  توقع زیاد از همدان داریم.

مدیر کل فرهنگ  ارشاد اسلامی استان همدان افزود: یکی‌از اهداف من و البته وزیر ارشاد مشارکت و استفاده ظرفیت مردم است، در حوزه فرهنگ و هنر باید این رخداد روی دهد و ظرفیت مردم به کمک متولیان دولت بیایید.

درویش نژاد ادامه داد: واگذاری برنامه‌های مختلف به تشکل‌های صنفی و استمرار و تعامل و تهسیل کننده و بدون چالش با جامعه مطبوعاتی از برنامه های ارشاد است به عقیده من اداره کل ارشاد باید پاتوق مطبوعات باشد و مطبوعات پاره تن ارشاد است و از ظرفیت رسانه‌ها به صورت مداوم استفاده شود.

وی با بیان اینکه در جهت حمایت از معیشت اصحاب رسانه باید بستر سازی کنیم، ادامه داد: در زمینه تامین مسکن برای اهالی رسانه میتوانیم در واگذاری زمین برای مسکن آنها را کمک کنیم همچنین به خبرنگاران تسهیلات ارزان‌قیمت ارائه کرد اگر خبرنگاری برای اخد تسهیلات مشکل دارد می‌توان با تعامل شرایط سخت بانکی را تسهیل کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با ابراز اینکه ‌درد رسانه‌ها را میدانم و آن را لمس کردم، اظهار کرد: وقتی خبرنگاری دغدغه مسکن و محل کار دارد، برای ما درد آور است و دنبال این هستیم تا این مسئله را حل کنیم در حوزه مسئله بیمه هنرمندان خود را ملزم به دفاع می‌دانیم.

درویش نژاد اضافه کرد: ایجاد یک فرهنگسرای رسانه می‌تواند محلی برای دفتر و تحریریه رسانه‌ها باشد و همه نشریات را کمک می‌کند و بخشی از دغدغه ها حل شود این امر برای رسیدن به نتیجه پیگیری کنیم و این مکان به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی با اذعان اینکه در احداث سینما دولت ورود مستقیم نخواهد کرد و بخش خصوصی باید ورود پیدا کند، افزود: اگر سینمایی امروز ساخته شده اما مشکل تجهیزات فنی دارد آن سینما را تجهیز می‌کنیم

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان یکی از راه های افزایش برگزاری کنسرت در استان را شبهه زدایی و ذهنیت زدایی با افراد مخالف این برنامه دانست و گفت:  کنسرت‌ها تابع قانون و سیاست‌های فرهنگ و ارشاد برگزار می‌شود که به عنوان یک اصل باید تببین شود؛ کنسرت های در ایجاد نشاط اجتماعی بسیار نقش آفرین هستند و نقشی که در بازدارندگی از ناهنجاری ها دارند را نباید نادیده بگیریم.

درویش نژاد بیان کرد: ما نیاز به ارتباط مستمر هنرمندان با ارشاد داریم اگر خواسته و مشکلات هنرمندان بر روی هم انبار شود، تبدیل به کوهی از مشکلات خواهد شد نباید بگذاریم مشکلات روی هم جمع شوند ارشاد پاتوق هنرمندان است و ما از بیان مشکلات و پیشنهادها استقبال می‌کنیم.

خبرنگار: زهرا قاسمی نیما